رسول کربکندی در گفت و گو با پانا:

شمشیر را از رو کشیده اند / رفتار کی روش در شان مربی تیم ملی نیست

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: هر دو مربی حرفه‌ای هستند و هر کدام به منافع تیمشان فکر می‌کنند. باید بین سرمربی تیم ملی و باشگاه‌ها تعامل وجود داشته باشد. همانطور که در همه دنیا البته غیر از ایران این تعامل وجود دارد.

کد مطلب: ۵۶۷۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

رسول کربکندی در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره اتفاقاتی که در فوتبال ایران در این چند روز اخیر افتاده است گفت: متأسفانه حواشی و درگیری‌ها همه چیز را تحت شعاع خود قرار داد و هر کدام برای اینکه از دیگر کم نیاوردند شمشیر از رو کشیدند و به تنها چیزی که توجه نکردند تیم ملی ایران بود.

وی افزود: برانکو و کی روش هر دو حق دارند و من نمی‌خواهم یکی را متهم و دیگری را بدون اشتباه بدانم به هر حال برانکو در فصل نقل و انتقالات است و بهترین فرصتی که می‌تواند با بازیکنانش کار کند همین دوران است و عدم حضور 7 بازیکنش اختلال در کارش ایجاد می‌کند آن هم زمانی که کی روش بازیکنان را برای بازی تدارکاتی به امارات برده و بازی هم لغو می‌شود این موضوع می‌توانست به صورت سازش و تعامل پیگیری شود و هر دو مربی با همکاری هم شرایط رابرای خودشان فراهم می‌کردند نه اینکه با انتقاد برانکو کی روش رفتاری بدتر انجام داد و پرسپولیسی ها را مرخص کرد و در نهایت هم خودش نامه کتبی استعفا را صادر کرد. این رفتار در شان یک مربی تیم ملی نیست آن هم زمانی که تیم ما رنکینگ یک آسیا را دارد و تقریباً نصف راه را برای صعود به جام جهانی آمده است.

کربکندی ادامه داد: کی روش چندین سال است در خدمت تیم ملی است و هر بار هم موضوع استعفای خودش را مطرح کرده است ما به هیچ عنوان زحمات کی روش را در تیم ملی نادیده نمی‌گیریم، تیم ما هم‌اکنون یک سال بدون شکست را تجربه کرده است و خوب نتیجه می‌گیرد از طرفی جوانگرایی هم به خوبی در تیم ما به وجود آمد اما متأسفانه گاهی وقت‌ها رفتار کی روش همه کارهای مفیدش را زیر سؤال می‌برد و تنها واکنش‌های احساسی و تند او در ذهن‌ها باقی‌مانده است.به نظرم هر دو مربی حرفه‌ای هستند و هر کدام به منافع تیمشان فکر می‌کنند. باید بین سرمربی تیم ملی و باشگاه‌ها تعامل وجود داشته باشد. همانطور که در همه دنیا این تعامل وجود دارد.

پیشکسوت فوتبال ایران عنوان کرد: زمانی که برانکو از کی روش انتقاد کرد او هم بلافاصله ملی پوشان را مرخص کرد تا توپ را در زمین برانکو بیاندازد. حالا پرسپولیسی ها از تیم ملی مرخص شدند آیا تمرکز 100 درصد برای بازی کردن دارند؟! مدیریت فوتبال ما باید به این مسائل ورود کند و بین مربی تیم ملی و باشگاه ها تعامل ایجاد کند این مسائل تا کی قرار است در فوتبال ایران باشد.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون وقت استعفای کی روش نیست، عنوان کرد: ما در زمان کی روش یکی از بی حاشیه ترین تیم های ملی را داشتیم البته که خودش حاشیه و درگیری داشت اما بازیکنان این‌طور نبودند. همانطور هم که دیدید بعد از کنار گذاشته شدن رحمتی و چند بازیکن دیگر حاشیه‌ای از بازیکنان ندیدیم.در تیم ملی هم جوانگرایی را به خوبی انجام داده است و از طرفی دیگر علارغم اینکه شاید بازیکنان در برخی بازی‌ها خوب بازی نمی‌کنند اما مهم نتیجه‌ای است که آن‌ها می‌گیرند بنابراین در این شرایط روی کارآمدن گزینه ای دیگر غیر از کی روش به هیچ عنوان به صلاح نیست همانطور که دیدید فدراسیون هم با این موضوع مخالفت کرد اما به هر حال باید این موضوع برای یک بار به پایان برسد و کی روش دیگر با هر انتقادی استعفا ندهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار