بررسی گلرهای حاضر در لیست تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

رسول کربکندی: رحمتی می‌توانست گلر اول ایران در روسیه باشد؛ بیرانوند نوسان نداشته باشد بهترین گزینه است

تهران (پانا) – گلر تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 معتقد است علیرضا بیرانوند در بین سه دروازه بان حاضر در اردو بهترین گزینه برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی برای جام جهانی است.

کد مطلب: ۸۲۵۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رسول کربکندی: رحمتی می‌توانست گلر اول ایران در روسیه باشد؛ بیرانوند نوسان نداشته باشد بهترین گزینه است

رسول کربکندی در گفت و گو با پانا درباره دروزاه بان های حاضر در لیست نهایی تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه گفت: در بین سه دروازه بانی که در لیست تیم ملی قرار دارند، علیرضا بیرانوند و رشید مظاهری شناخته شده هستند. علیرضا بیراوند که مدت هاست گلر اول تیم ملی ایران بوده و تجربه بالایی دارد. البته امیدوارم اگر در جام جهانی بازی کرد نوسانات گذشته را به حداقل برساند. بیرانوند به‌عنوان گلر اول تیم ملی ایران خیلی نوسان دارد و گاهی اوقات گل‌هایی می‌خورد که اصلا در حد شماره یک تیم ملی نیست.

وی ادامه داد: رشید مظاهری در مقایسه با بیرانوند در فصل اخیر نوسان کمتری داشته و یکی از ارکان اصلی موفقیت و نایب قهرمانی ذوب آهن در این فصل بوده است. اما درباره عابدزاده از آنجا که من بازی‌های او در لیگ برتر پرتغال را ندیده‌ام نمی‌توانم درباره سطح او نظر دهم.

کربکندی در ادامه با اشاره به بزرگترین غایب‌های دروازه ایران در جام جهانی گفت: بدون شک سید مهدی رحمتی این شایستگی را داشت که گلر اول تیم ملی ایران در جام جهانی باشد اما به علت اتفاق‌هایی که پیش آمده عملا بازگشت او به تیم ملی تا زمانی که کی‌روش سرمربی تیم ملی است، منتفی خواهد بود. سید حسین حسینی و حامد لک هم در فصل گذشته عملکرد خوبی از خودشان به نمایش گذاشتند و می‌توانستند در لیست باشند.

گلر تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 درباره شانس گلرهای حاضر در اردو برای فیکس شدن در جام جهانی گفت: اینکه چه کسی در جام جهانی قرار است بازی کند به نظر ما بستگی ندارد و این کی روش است که گلر اول تیم ملی را انتخاب می کند . ولی از نظر روحی و روانی و بازی های ملی حق بیراوند است که دروازه بان تیم ملی در روسیه باشد البته به شرط اینکه تمرکزش بالاتر برود و نوسانات گذشته را نداشته باشد.

وی ادامه داد: ما در جام جهانی در گروهی قرار گرفته ایم که در هر بازی ستاره تیم ملی می تواند دروازه بان ما باشد. در این سه بازی به خصوص در مقابل پرتغال و اسپانیا اینقدر توپ روی دروازه می‌آید که می‌تواند گلر تیم را ستاره زمین کند. هم بیرانوند و هم مظاهری شایستگی حضور درون دروازه تیم ملی در جام جهانی را دارند اما بیرانوند به لحاظ تجربه اولویت دارد. البته باز هم تاکید می کنم که درباره امیر عابدزاده به علت اینکه بازی هایش را ندیده ام نمی توان اظهار نظر کنم.

کربکندی در پایان گفت: همانطور که گفتم بیرانوند با توجه به تجربه‌ای که در سطح ملی دارد گزینه مناسبی برای بازی در جام جهانی است. گزینه دیگری که بیرانوند را برتر از 3 نفر دیگر نشان می‌دهد پرتاب دست‌های بلندی است که انجام می‌دهد. پرتاب‌های بیرانوند در جام جهانی می‌تواند روی ضد حمله‌های تیم ملی مقابل تیم‌هایی مثل پرتغال و اسپانیا کارآیی زیادی داشته باشد و خودش تبدیل به یک تاکتیک برای آغاز ضد حمله در زمانی باشد که تیم ما زیر فشار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار