هشتمین همایش سیره علوی آغازبه كاركرد

هشتمین همایش ملی «سیره علوی» با موضوع «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با قرائت پیام دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر و با حضور آیت الله اراکی دبیر کل مجمع قریب مذاهب اسلامی آغاز به‌کار کرد.

کد مطلب: ۵۶۶۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان ، پیام دبیر کل بنیاد بین المللی غدیررا به هشتمین همایش سیره علوی قرائت کرد . پیام آیت الله صدیقی آمده است .

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و صلوات خدا بر انبیا ء و خاتم آنان و بر اوصیاء پیامبران خصوصاً سید اوصیاء امیر مومنان علی علیه السلام . چشمه های فضیلت ، زندگی سازان شریف و مربیان لاهوتی . و سلام خدا بر ارواح پاک شهیدان و امام شهیدان ، بیدارگران نسل حاضر .

و سلام و درود بر فرزانگان سنگر نشین عرصه معرفت و فرهنگ ، پرچمداران بینش و معرفت . عالمان حوزه و دانشگاه ، پاک باختگان مولا امیر المومنین علیه السلام و متعهدین به ترویج غدیر مولود کعبه و شهید محراب و پاسداران انقلاب اسلامی .

اینک که همایش سالانه بنیاد بین المللی غدیر در استان لرستان را با عنوان سیره علوی برگزار می کنید به این مناسبت چند کلمه از باب مشارکت در جهاد عاشقانه تقدیم می دارم .

الف ) دوستی اهل بیت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و امیر المومنین علیه السلام از فرائض قرآنیست که (( قُل ما اَسئَلُکُم عَلَیهِ اَجراً اِلَا المَوَدَهً فِی القُربی ))

ب) عشق به علی علیه السلام سرمایه ای است برای امت نه انتفاعی است برای آن حضرت که (( ما سَئَلتُکُم مِن اَجرٍ فَهُوَ لَکُم ))

ج ) یکی از ثمرات این مهر و شیدایی حصول جذبه های درونی جهت سیر به سوی کمال مطلق و تخلق به اخلاق الهی و بسیج اندیشه و انگیزه در راستای زندگی عرشیست .

د) عشق و ارادت بدون شناخت و معرفت عمیق نسبت به سبک زندگی آنان میسور نخواهد بود .

ه) از این رو حضرت رب العالمین بر جستگی هایی از زندگی امیر المومنین علیه السلام را در کتاب زندگی ساز خود ، یعنی قرآن کریم آورده است .

1- پیشگام بودن آن حضرت در پذیرش آئین توحیدی (( اَلسابِقونَ السابِقون.اُولئِک َ المُقَرَبون ))

2- فداکاری تا مرز جان و سپر شدن در جهت حفاظت از دین و آورنده آن یعنی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم (( وَمِنَ الناس ِمَن یَشری نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ اللهِ وَالله ُ رَئوفٌ بِالعِباد ))

3- علم بی پایان امیر المومنین علیه السلام که عالم به عِلمُ الکِتاب بود و علم الکتاب همه علم است . (( وَ یَقولُ الَذینَ کَفَروا لَستُ مُرسِلاً قُل کَفی بِاللهِ شَهیداً بَینی و بَینَکُم وَ مِن عِندَهُ عِلمُ الکِتاب ))

4- آراسته بودن به زیوری که از خلائق دل می برد . یعنی ایمان و عمل صالح (( اِنَ الَذینَّ آمَنوا وَ عَمِلواالصالِحاتِ سَیَجعَل ُ لَهُمُ الرَحمانُ وُداّ))

5-برترین الگوی صداقت ((یا اَیُها الَذینَ آمَنوا اتَقُواالله َ وَ کونوا مَعَ الصادِقین))

6- تحمل گرسنگی های طولانی جهت سیر کردن نیازمندان (( وَ یُطعِمونَ الطَعامَ عَلی حُبِهِ مِسکیناً وَ یَتیماً وَ اسیرا ))

7- خوبترین آفریده (( اِنَّ الَذینَ آمَنوا وَ عَمِلوا الصالِحات اُو لئِکَ هُم خَیرُالبَریَه))

8-برترین پشتیبان و حامی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در همه عصرها (( اِن تَتُوبا اِلَی اللهِ فَقَد صَغَت قُلُوبُکُما وَ اِن تَظاهَرا عَلیهِ فَاِنَ اللهَ هُوَ مَولاهُ وَ جِبریلُ وَ صالِحُ المُومِنینَ وَالمَلائِکَهُ بَعدَ ذلِکَ ظَهیرٌ ))

و در آیات دیگر مسئله انفاق شبانه روزی ، جهاد ، انتظار شهادت ، هجرت ، پایبندی به تعهدات ، عصمت ، ابتهال و دعا ، سوز و گداز و همه خوبی ها و ارزش های بالا و انحصار شایستگی برای ولایت در حق او آمده است .

پس علی علیه السلام عالیست ، راه است و راهنما ، دلبر است و خدا نما ، حق نماست و باطل ستیز ، صابر است و تسلیم ، راضی است و مرضی . او زندگی است و سبک زندگی ، آب گوارای تشنگان حیات است و امان برای جهانیان که هم ضربت شمشیرش در روز مصاف برتر از عبادت ثقلین است و هم ایتاءِ زکاتش هم وزن و همراه نماز .

جهاد فرهنگی شما فرهیختگان استان لرستان را ارج نهاده و از پیشگاه حضرت حق فتوحات مستمر در میدان ولایت را مسئلت می نماییم . همت والای شما بزرگواران ، دلگرمی برای ما خادمان و رونق و سربلندی برای مردم شریف ایران و الگوی مناسب برای دیگر استانها خواهد بود .

کاظم صدیقی

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار