مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل:

10 باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل تجهیز شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از اتمام مراحل احداث ، تکمیل و تجهیز 10 باب کتابخانه عمومی در سالجاری خبر داد.

کد مطلب: ۵۶۵۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، رباب عزیزخانی در جلسه بررسی پروژه های عمرانی این اداره کل گفت: برای راه اندازی کتابخانه های عمومی مقدس اردبیلی (محله سلمان آباد اردبیل) ، شیخ شرف الدین (محله شیخ کلخوران اردبیل) ، فارابی (محله اروج آباد اردبیل) ، زکریای رازی (شهرستان نیر) ، ابن سینا (روستای خلیل آباد اردبیل) ، 15 خرداد (روستای آراللو اردبیل) ، شهید اندرزگو (روستای ایران آباد پارس آباد) ، روستای شایق سرعین ، بوستان (روستای نیارق نمین) و توسعه کتابخانه عمومی شهید رجایی پارس آباد 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و یک میلیارد و 900 میلیون ریال از محل کمک های خیرین هزینه شده است .
وی اظهار کرد: بانک پاسارگاد برای راه اندازی پنج باب کتابخانه عمومی حدود 10 میلیارد ریال و بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) نیز برای تکمیل هفت باب و تجهیز 6 باب کتابخانه عمومی 6 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه کرده اند .
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه کتابخانه های عمومی روستای شایق سرعین و روستای آراللو اردبیل در دهه فجر افتتاح خواهد شد افزود: در صورت تخصیص اعتبارات مناسب و کمک های خیرین کتابخانه های عمومی موران گرمی ، لنبر خلخال و فخرآباد مشگین شهر با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد در ماههای آینده تکمیل و تجهیز خواهند شد .
عزیزخانی تشریح کرد: کتابخانه عمومی روستای شام اسبی اردبیل نیز که با مشارکت خیرانه بانک صادرات احداث می شود به 85 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و به زودی راه اندازی خواهد شد .
وی تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی بیله سوار را نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب دولتی و همت جدی خیرین دانست و اظهارامیدواری کرد با تکمیل و تجهیز این پروژه عمرانی فعالیت های فرهنگی و کتابخانه ای در این منطقه مرزی رونق بگیرد .
عزیزخانی ساخت و تکمیل کتابخانه های مرکزی شهرهای پارس آباد، مشکین شهر و خلخال را نیازمند اعتبارات قابل توجه دولتی و عزم جدی خیرین در زمینه مشارکت در این طرح های عمرانی بیان کرد .
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ، اهدای زمین کتابخانه های راه اندازی شده و در دست ساخت توسط خیرین و شهرداری های مناطق و صدور رایگان پروانه ساخت این کتابخانه ها توسط شوراهای اسلامی و شهرداری ها را تحسین برانگیز دانست و گفت: با نگاه مثبت خیرین در مناطق روستایی و مشارکت شوراهای اسلامی و شهرداری ها در مناطق شهری شاهد جهاد کتابخانه سازی در استان هستیم .
عزیزخانی در بخش دیگری از سخنان خود اهدای بیش از 23 هزار جلد کتاب در سال جاری را نوید بخش توجه بیشتر شهروندان به مقوله نذر کتاب و توزیع دانش در سطح جامعه دانست و گفت: اهدای کتاب در حوزه های ادبی ، مذهبی ، تاریخی ، پزشکی ، کودک و نوجوان ، علوم پایه ، جغرافیا ، دفاع مقدس و مهارت های زندگی موجب غنی تر شدن مخازن کتابخانه های عمومی و استفاده عموم مردم از این گنجینه های فرهنگی می شود .
وی همچنین ساخت کتابخانه در شهر گرمی را منوط به شناسایی و اهدای زمین از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان دانست و افزود: در صورت اختصاص زمین مناسب آماده جذب خیرین برای ساخت کتابخانه عمومی در این شهر و در ساختمانی مستقل خواهیم بود .
گفتنی است:براساس آمارهای موجود در حالی که سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه است این میزان در استان اردبیل روزانه حدود 59 دقیقه در روز است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار