کتاب «انسان در عرف عرفان» علامه حسن‌زاده آملی به چاپ یازدهم رسید

خبرگزاری پانا: همزمان با ولادت خجسته امام حسن عسگری (ع)، چاپ یازدهم کتاب «انسان در عرف عرفان» نوشته علامه حسن‌زاده آملی از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۵۶۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، کتاب «انسان در عرف عرفان» رساله‌ای پیرامون موضوع انسان در عرف عرفان از دیدگاه قرآن کریم و اخبار وسایط فیض الهی است که توسط استاد آیت‌الله حسن‌زاده آملی در چهار فصل با عناوین در تعریف انسان، مراد از عرفان در موضوع رساله، تمثلات و القائات سبوحی، اصول ایقانی تدوین شده است.

نویسنده ارجمند این اثر را مانند سایر آثار عالمانه خویش، ساده و در خور همگان به رشته تحریر درآورده است. مراد از عرفان در موضوع رساله عرفان به توحید صمدی است عارف بالله است و همچنین عرفان اصیل انسان ساز، منطق وحی به نام قرآن کریم است و آنچه را که امامان معصوم(ع) در بیان این امر فرموده‌اند و در واقع همه آنها تفسیر انفسی قرآن کریم‌اند.

انسان را نیز در عرف منطق، حیوان ناطق تعریف کرده‌اند، اما انسان در عرف عرفان کسی است که لیاقت‌ها و قابلیت‌هایی دارد که چون به فضیلت برسند و او را متّصف به صفات ربوبی و محاسن اخلاق و محامد آداب کنند، او دیگر همان حیوان ناطق نیست؛ بلکه انسان واقعی حقیقی است.

نویسنده برخی رویدادهای سلوک عرفان عملی خود را نیز در نیمه کتاب شرح داده و سپس در نیمه دیگر، اصول مستنبط از آنها و متفرّع بر آنها را بیان کرده است.

چاپ یازدهم این اثر در 139 صفحه و شمارگان دو هزار نسخه با قیمت 5هزار تومان توسط انتشارات سروش به علاقمندان حوزه دین، معرفت و عرفان اسلامی عرضه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار