بمناسبت هفته قرآن، عترت و نماز :

دیدار هیاتی از فرهنگیان با نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه ، رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی و هیات همراه با استاد و مفسر قرآن کریم حضرت آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کردند.

کد مطلب: ۵۶۱۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، محمد مجرد در این دیدار ضمن تبریک اعیاد ربیع اول به سیاستهای وزارت آموزش و پرورش در مسائل تربیتی و پرورشی اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه از استانهای مرزی و درخط مقدم هجمه فرهنگی دشمنان قرار دارند توجه ویژه به مسائل فرهنگی و تربیتی جزو اولویت های دستگاه آموزش و پرورش در این منطقه می باشد .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با اشاره به تشکیل شورای ویژه برگزاری برنامه های قرآنی در استان،خاطرنشان کرد: این شورا وظیفه سیاستگذاری و رهبری برنامه قرآنی با اولویت آموزش و پرورش را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات قرآنی صورت گرفته در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه ،افزود : دایر نمودن دارالقرآن امام خمینی (ره) و برگزاری کلاس های مختلف قرآنی در آن برای دانش آموزان دختر و پسر با بهره گیری از اساتید برجسته کشوری و استانی از اقدامات شاخص این مدیریت در حوزه فعالیت های قرآنی است.

مجرد به برگزاری برنامه ها و مسابقات قرآن، عترت، نماز، نهج البلاغه و گفتمان های دینی با حضور استاید مطرح کشوری و استانی در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه اشاره و ادامه داد: امیدواریم با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته شاهد عملکرد موفق تر در بخش فعالیت های دینی و قرآنی باشیم .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه ار تلاش ها و فعالیت های قرآنی آیت الله قریشی خصوصا در حوزه آموزش و پرورش تقدیر و از درگاه خداوند متعال برای ایشان آرزوی طول عمر با عزت و پر خیر و برکت مسئلت نمود .

آیت الله سید علی اکبر قریشی نیز در این دیدار با بیان اینکه نماز و قرآن 2 مقوله مهم کشور در رویارویی و مبارزه با استکبار جهانی و ناکام گذاشتن آنهاست، اظهارداشت: اگر آموزش و پرورش و دانشگاه ها موضوع قرآن خوانی و قرآنی دانی را در بین جوانان و نوجوانان ترویج و تبیین کنند پرداختن به مسائل فرهنگی و تربیتی کشور با آرامش بیشتری به جلو حرکت خواهد کرد.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاه به اینکه جوانان و نوجوانان قرآنی همواره از همجوم فرهنگی و اخلاقی استکبار جهانی در امان هستند، تصریح کرد : اگر جوانان ما قرآنی و انقلابی تربیت و پرورش یابند از گزند دشمنان و بدخواهان نظام و اسلام در امان خواهند بود .

وی افزود : جوانان و نوجوانانی که قرآن به زبان و مهر به پیشانی خود ندیده اند زمینه های لازم برای نفوذ دشمنان در افکار و اعقایدشان دارند و بیگانگان براحتی می توانند روح و روان آنان را تسخیر کنند.

آیت الله قریشی با اشاره به اینکه دشمنان بارها بر این موضوع تاکید کرده اند که ما در رویارویی با انقلاب اسلامی ایران در تمامی جبهه ها شکست خورده ایم و تنها امیدمان به دانشگاه ها و آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد : باید نماز و قرآن را در زندگی دانشجویان و دانش آموزان جاری کنیم که این 2 سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می شوند .

در پایان رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان از احداث 22 دارالقرآن در استان خبر داد و افزود: امسال با توجه مسئولین به این امر باعث شد تا 6/6 درصد افزایش داشته باشیم.

اسدپور در ادامه افزود: 62 نوع جلد کتاب مرتبط با قرآن نیز توسط معاونت پرورشی ، فرهنگی کشور در سطح دانش آموزی در مدارس توزیع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار