در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

بی‌نتیجه ماندن اقدامات کارگروه‌های وزارت بهداشت در حل مشکلات پرستاری

قائم مقام سازمان نظام پرستاری درخصوص رایزنی این سازمان با وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاران گفت: برگزاری کارگروه های وزارت بهداشت هیچ نتیجه ای برای حل مشکلات پرستاران نداشته است.

کد مطلب: ۵۵۹۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه نظام پرستاری از افرادی که قدمی برای پرستاری بر می دارند استقبال می کند، اظهارداشت: نظام پرستاری هیچ وقت از پیگیری مشکلاتی که جامعه پرستاری با آن روبرو هستند، عقب نشینی نکرده است و همواره دنبال مذاکره و رایزنی هستیم تا بتوانیم مشکلات پرستاری را حل کنیم.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: اواخر مردادماه امسال شورای عالی پرستاری جلسه ای را با وزیر بهداشت برای حل مشکلات پرستاران برگزار کرد و پیرو آن جلساتی برگزار و کارگروه هایی تشکیل شد اما هیچ نتیجه ملموسی که بخشی از مشکلات پرستاران حل شود، از این کارگروه ها منتج نشده است.

وی با اشاره به مشکلات دانشجویانی که در رشته پرستاری مشغول به تحصیل هستند نیز گفت: بیشترین جمعیت پرستاران را دانشجویان تشکیل می دهند به طوری که 40 هزار دانشجو در این رشته در مقاطع مختلف ۱۸۵دانشکده پرستاری مشغول به تحصیل هستند اما مشکلات عمده ای دارند که نیازمند توجه است.

شریفی مقدم با انتقاد از اقدام برخی بیمارستان ‌های خصوصی برای جبران کمبود نیروی پرستار و به کارگیری دانشجویان گفت: در حال حاضر در برخی از بیمارستان ‌های خصوصی تهران از نیروهای دانشجوی پرستاری، مامایی و بهداشت برای ارائه خدمات مراقبتی استفاده می ‌کنند که این کار اشتباه است و نیرویی که صلاحیت لازم را نداشته باشد، نباید در هر شرایطی به کار گرفته شود که صلاحیت حرفه‌ ای لازم را ندارد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه بحث نظارت در حوزه مراقبتی در بیمارستان ‌های خصوصی کم رنگ است، گفت: در این بیمارستان ‌ها فعالیت گروه‌ های خارج از پرستاری را شاهدیم که در کار بالین به کار گرفته می ‌شوند و از دانشجویان پرستاری ترم پایین هستند استفاده می ‌شود که این اقدامات به نفع سلامت بیماران و جامعه نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار