معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با پانا خبر دا

اجرای سنجش˝مهارت‌های حرکتی˝ برای اول دبستانی‌ها/این طرح تنها در3 کشور دنیا اجرا می‌شود

خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌ای برای دانش‌آموزان اول ابتدایی طراحی شده است، گفت: به دنبال آن هستیم تا طرح تست مهارت‌های حرکتی دانش‌آموزان را پیش از ورود به پایه اول ابتدایی اجرایی کنیم.

کد مطلب: ۵۵۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و در پاسخ به این پرسش که در نهایت موضوع آموزش ورزش در پایه اول ابتدایی به کجا رسید؟ اظهار کرد: سال اول ابتدایی، سال اجتماعی شدن دانش آموز است؛ بنابراین ما نمی‌توانیم آن را منحصر به یک رشته کنیم؛ زیرا برای دانش آموز اول ابتدایی سخت است که در یک قالب نظم عمومی قرار گیرد.


وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا طرح تست مهارت‌های حرکتی دانش‌آموزان را پیش از ورود به پایه اول ابتدایی اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: همانطور که پیش از ورود به پایه اول ابتدایی، طرح سنجش سلامت اجرا می شود، درنظر داریم تا این طرح را اجرا کنیم که اگر دانش آموزی به لحاظ مهارت‌های حرکتی مشکلی داشت، مشخص و به خانواده‌اش اطلاع داده شود تا به متخصصین امر مراجعه کنند.


هاشمی اضافه کرد: دیده می‌شود که بعضی از دانش‌آموزان مهارت قلم به دست گرفتن ندارند و یا هماهنگی چشم و دست در آنها وجود ندارد و یا حتی برای حمل ساده توپ مشکل دارند؛ زمانی که طرح سنجش مهارت‌های حرکتی از دانش‌آموزان به عمل آید، این مشکلات در همان ابتدای کار خود را نشان خواهند داد.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح در دست بررسی است، تصریح کرد: در حال حاضر تنها در 3 کشور دنیا این طرح اجرا می شود. درست است که اجرای این طرح زمان‌بر و وقت‌گیراست اما بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود.


هاشمی در پایان گفت: معلمان ورزشی واحدهای درسی یادگیری حرکتی، تکامل حرکتی را گذرانده‌اند و می‌توانند به دانش‌آموزانی که دچار مشکل‌های مهارت حرکتی هستند، خدمات ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار