نماینده تهران پیشنهاد داد

تصویب قانون علیه خشونت خانگی/تذکر به وزیر بهداشت درخصوص حذف مامایی

نماینده مردم تهران در مجلس برای توان‌افزایی دختران و زنان خواستار همکاری وزارت دادگستری، قوه قضاییه و نمایندگان مجلس شد.

کد مطلب: ۵۵۴۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، طیبه سیاوشی در تذکر شفاهی با گرامیداشت روز بین‌المللی خشونت علیه زنان (پنجم آذر)، گفت: تصویب چنین روزی به دلیل شناخته شدن خشونت علیه زنان به عنوان فراگیرترین و جهانی‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس ادامه داد: امید است تصویب قانونی به نام خشونت خانگی در قانون مدنی و خانواده و در نتیجه تعیین مجازات و یا نحوه رسیدگی به چنین جرم‌هایی و همچنین حذف و اصلاح قوانینی که منجر به از هم پاشیدگی خانواده‌ها، گسترش بی‌اعتمادی و انتقام‌های اخلاقی، بی‌علاقگی جوانان به امر ازدواج و مشکلات دیگر روحی می‌شود، کمک شود. کمک به توان‌افزایی دختران و زنان از طریق آموزش و تقویت بنیه اقتصادی آنان که بی‌سوادی و فقر دو عامل اساسی در بازتولید نابرابری‌های جنسیتی و عقب نگهداشته شدن زنان از زنجیره قدرت و پیشرفت تلقی می‌شود. این مهم نیازمند همکاری وزارت دادگستری، قوه قضاییه و نمایندگان مجلس است.

وی در تذکری به وزیر بهداشت و درمان، گفت: خلط خدمات سلامت زنان و مادران باردار در پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت که موجب برچیده شدن واحد مامایی مراکز بهداشتی شده و عدم رعایت طرح انطباق و حریم خصوصی به ویژه برای زنان و مادران باردار را داشته است. چرا مراکز بهداشت تبدیل به مرکز جامع سلامت و خدمات مامایی به کارشناس بهداشت عمومی و به‌ورز واگذار شده است؟‌ این طرح که قبلا در کشورهای فقیری همچون بنگلادش اجرا شده است با تعداد فراوان ماما در کشور ما همخوانی ندارد و موجب نارضایتی مردم و همچنین بیکاری بسیاری از ماماها شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار