فراخوان احمد مسجد جامعی برای کتابگردی 95

به دنبال برگزاری دو دوره برنامه ویژه کتابگردی که در سال های 93 و 94 به ابتکار و همت احمد مسجد جامعی در کتابفروشی های تهران و سراسر کشور برگزار شد، فراخوان «کتابگردی 95» امروز از سوی این فعال فرهنگی منتشر شد.

کد مطلب: ۵۵۱۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ متن این فراخوان به این شرح است:
به نام خداوند جان و خرد
كتاب يكي از پايدارترين ميراث‌های بشري است كه حامل تمام دانش‌ها و يافته‌هاي انسان است و به اين اعتبار، ترويج كتابخواني، ترويج تمام دانش‌ها و ميراث بشري است. توسعۀ كتابخواني، توسعۀ علم و دانش و اخلاق و معارف ديني هم هست. بنابراين، تقدير، پشتيباني و حمايت از دست‌اندركاران كتاب، تقدير از تعالي فرهنگي كشور عزيزمان، ايران است.
يكي از موثرترين راه‌هاي پشتيباني و حمايت از خدمتگزاران كتاب، حضور فعال و مردمي در كتاب‌فروشي‌ها و خريد كتاب است. رونق كتاب‌فروشي‌ها به عنوان آخرين حلقه از زنجيرۀ صنعت نشر، به رونق كل نشر ايران منجر خواهد شد.
از دو سال پیش، آخرين پنج‌شنبۀ هفتۀ كتاب، که روز کتاب‌فروشی نام گرفته، با استقبال مردم فهیم کشورمان، رو به‌رو شده است، امسال نیز از مردم فرهيخته و شريف سراسر ايران دعوت مي‌كنيم، روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان ماه با حضور پرشور گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، خانوادگي و ... در كتاب‌فروشي‌هاي سراسر كشور و خريد كتاب، به كتاب‌فروشان زحمت‌كش خسته نباشيد بگویند و از دست‌اندركاران، ناشران، نویسندگان، مترجمان و پدیدآورندگان كتاب ايران تقدير کنند.
از اهل قلم، روحانيون، هنرمندان، اصحاب فکر، فرهنگ و اندیشه، شخصيت‌هاي سياسي و چهره‌هاي برجسته و مورد احترام مردم نيز دعوت مي‌كنيم با پيوستن به اين حركت، به رونق و استمرار آن ياري رسانند.
از روزنامه‌نگاران، مديران رسانه‌هاي مكتوب، صدا و سيما و فعالان شبكه‌هاي اجتماعي نيز درخواست مي‌كنيم، با دعوت از مردم و فرهيختگان و انعكاس حضور مردم در كتاب‌فروشي‌ها به ياري اين حركت بیایند.
اميدوارم با تلاش همگاني حضور در كتاب‌فروشي ها و خريد كتاب به يكي از عادت‌هاي هميشگي‌مان تبديل شود.
وعدۀ دیدار ما، در روز پنج‌شنبه، 27 آبان‌ماه، در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار