استاندارکرمانشاه:

از سرمایه گزاری در بخش گردشگری کرمانشاه حمایت می کنیم

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در بخش گردشگری دارای ظرفیت های ویژه ای است و در این راستا آماده هر گونه حمایت از سرمایه گذای در این بخش هستیم.

کد مطلب: ۵۴۹۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمانشاه؛ اسداله رازانی امروز در جلسه بررسی اجرای طرح مجموعه اقامتی و گردشگری روستای چالابه کرمانشاه که با حضور مسئولین دستگاه های اجرای ذیربط و دست اندارکاران مطالعه طرح در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: جذب توریست و گردشگر منجر به افزایش درآمد و رونق اقتصادی استان می شود لذا در این جهت باید همواره برای جذب سرمایه گذاری تلاش کنیم.

وی با اشاره به اعتبارات محدود دولت برای تخصیص به اجرای پروژه های گردشگری خاطر نشان ساخت: با توجه به مشکلات کشور در چند سال گذشته، دولت اعتبارات چندانی برای تخصیص به اجرای پروژه های گردشگری ندارد لذا تلاش برای جذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی به منظور اجرای این طرح ها ضروری است.

وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه های عمرانی از جمله ساماندهی آبشوران و اجرای شبکه فاضلاب کرمانشاه به حدود 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و اعتبارات محدود دولتی را باید به اجرای پروژه های عمرانی اختصاص دهیم بنابراین با توجه به حجم بالای این پروژه ها امکان سرمایه گذاری دولتی در طرح های گردشگری وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه تلاش برای جذب سرمایه گذاری و بخش خصوصی را، راهکاری مناسب برای اجرای پروژه های گردشگری عنوان کرد و گفت: کرمانشاه در بخش گردشگری دارای ظرفیت های ویژه ای است و این ظرفیت ها باید به سرمایه گذاران معرفی و نسبت به جذب سرمایه گذاران برای این بخش اقدام شود و ما آماده هر گونه حمایت از سرمایه گذای در بخش گردشگری هستیم.

وی با اشاره به بررسی های صورت گرفته برای اجرای طرح مجموعه اقامتی و گردشگری در روستای چالابه کرمانشاه اظهار داشت: این طرح مدتی است برای اجرا مورد بررسی قرار گرفته ، اجرای آن از نظر ارزیابی فنی مورد تصویب قرار گرفت ،مسئولین ذیربط باید سریعاً به دنبال جذب سرمایه گذار برای اجرای این طرح باشند.

دکتر رازانی با اشاره به جذابیت های طبیعی منطقه چالابه(تنگ بزارخانه) گفت: چنانچه در جلسه گردشگری استان با بررسی ها و ارزیابی های فنی بیشتر به این نتیجه برسیم که طرح گردشگری روستای چالابه اجرایی شود با توجه به اجرای طرح گردشگری دیگر در نزدیکی روستای چالابه، این منطقه به مسیری بسیار زیبا با جذابیت های خاص گردشگری تبدیل خواهد شد.

حداقل مداخله در طبیعت زیبای منطقه حفاظت شده روستای چالابه ضروری است

معاون امور عمرانی استانداری نیز گفت: با توجه به طبیعت بکر و بسیار زیبای منطقه حفاظت شده روستای چالابه ضروری است که کمترین مداخله در این محیط زیست و طبیعت زیبا صورت گیرد.

مهندس مجتبی نیک کردار افزود: چنانچه این طرح به تصویب برسد باید چارچوب قوانین و مقررات منطقه حفاظت شده با جدیت از سوی مجریان رعایت شود.

وی اظهار داشت: باید کار توامانی هم برای جذب گردشگر و هم برای رونق اقتصادی استان با اجرای این طرح گردشگری صورت گیرد و مجریان این اهداف را از برنامه های مهم خود بدانند.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده روستای چالابه یک جذبه بومی و طبیعت گردی دارد گفت: نباید یک مکانی که همچون منظر شهر را داشته باشد در این منطقه درست کنیم بلکه با توجه به استقبال مردم از طبیعت و محیط زیست زیبا باید طرح و پروژه ای تدوین و اجرایی شود که مردم با جاذبه های گردشگری ویژه ای روبرو شوند.

در این جلسه، طرح مجموعه اقامتی و گردشگری روستای چالابه کرمانشاه که از سوی دست اندارکاران و مجریان ارائه کننده طرح که عنوان شد دارای فضاهایی به منظور تفریح و جذب گردشگران و امکاناتی همچون مسیر پیاده، پیست دوچرخه سواری، فضاسازی خاص، مسجد، واحدهای تجاری و اداری، رستوران، خدمات درمانی، انواع کافی شاپ، آلاچیق، اسکان موقت، کلبه های جنگلی، سیاه چادرها، دریاچه مصنوعی، فواره های موزیکال، صخره نوردی، مجموعه ورزشی سنتی و بومی، فضای بازی و ... می باشد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای بررسی و ارزیابی فنی بیشتر در جلسه گردشگری استان مطرح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار