در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

صدورمجوز کمپ‌های ترک اعتیاد متوقف نشد/اولتیماتوم6ماهه برای تطبیق مراکز

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با اعلام تکذیب خبر توقف صدور مجوز به کمپ های ترک اعتیاد از تمدید مهلت تطبیق مراکز ترک اعتیاد با دستورالعمل جدید این مراکز خبر داد.

کد مطلب: ۵۴۵۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد

مجید رضازاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر توقف روند صدور مجوز جدید به کمپ های ترک اعتیاد اظهارداشت: روند صدور مجوزهای جدید به مراکز اقامتی در حال حاضر انجام می شود و این فرایند ادامه دارد.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به دستورالعمل فعالیت مراکز اقامتی سوء مصرف مواد مخدر(کمپ های ترک اعتیاد) گفت: برای اینکه دستورالعمل جدید فعالیت این مراکز را تهیه کنیم به مدت یکسال صدور مجوز کمپ های ترک اعتیاد را متوقف کردیم. مراکز ارزشیابی شدند و دستورالعمل ابلاغ شد و در حال حاضر مجوز مراکز ترک اعتیاد به متقاضیان در حال صدور است.

وی با اعلام اینکه مجوزهای جدید مراکز اقامتی یا همان کمپ های ترک اعتیاد بر اساس دستورالعمل بازنگری شده صادر می شود، خاطرنشان کرد: سال 93 ارزشیابی مراکز اقامتی ترک اعتیاد آغاز شد و در یک دوره یکساله صدور مجوز جدید متوقف شد، این مهلت سال گذشته به پایان رسید و در انتهای سال 94 دستورالعمل بازبینی شده ابلاغ شد.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی تصریح کرد: دستورالعمل فعالیت مراکز اقامتی سوء مصرف مواد مخدر بر اساس مشکلاتی که در این مراکز وجود داشت مورد بررسی قرار گرفت. برای تدوین این دستورالعمل از نظرات کارشناسان، صاحب نظران در این زمینه، مسئولان استان ها و افراد ذی نفع که مسئولان مراکز هستند، استفاده شده است. ایرادهای موجود مرتفع و پروتکل جامعی به استان ها ابلاغ شد.

رضا زاده با بیان اینکه 1150 مرکز اقامتی و بازتوانی افراد سوء مصرف کننده مواد مخدر فعال و دارای مجوز سازمان بهزیستی هستند، گفت: طبق دستورالعمل جدید به این مراکز 6 ماه مهلت داده شده که خود را با دستورالعمل بازنگری شده تطبیق دهند. در حال حاضر این روند ادامه دارد و برخی مراکز در استان ها گزارش خود را به ما ارسال کرده اند و روند رو به جلویی دارد.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به موارد اصلاح شده در دستورالعمل جدید، یادآور شد: موارد مختلفی در این دستورالعمل از جمله فضای فیزیکی، شرایط کارکنان مراکز، حضور پزشک، شرایط مدیریت مرکز در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهلت تطبیق مراکزی که هنوز خود را با دستورالعمل جدید به روز نکرده اند، تمدید شده است تا اصلاحاتی که وجود دارد را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار