در کمپ های ترک اعتیاد چه می گذرد؟

بیجار(پانا)-در پی شایعات پیچیده شده بین مردم مبنی بر اینکه کمپ های ترک اعتیاد معدن مواد مخدر هستند و تعداد افراد معتاد را افزایش می دهند خبر نگار پانا شهرستان بیجار به کمپ های ترک اعتیاد این شهرستان رفت تا از عملکرد شان اطلاعات بیشتری به دست آورد.

کد مطلب: ۸۳۹۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
در کمپ های ترک اعتیاد چه می گذرد؟

وقتی به یکی از کمپ های ترک اعتیاد شهرستان بیجار رفتم مراد زاده رئیس مرکز ترک اعتیاد احیا گران راه سلامت گفت:این مرکز از سال 93 توانسته 900 نفر از معتادان را پذیرش کند و از این تعداد حدود 400 نفر به بهبودی کامل و زندگی عاری از مواد مخدر برگشتند و بیش از 200 نفر جهت دریافت تسهیلات به بهزیستی معرفی شده اند.

وی در ادامه افزود:با توجه به شایعاتی که در باره مراکز ترک اعتیاد در بین مردم وجود دارد در جواب این عزیزان اعلام می کنم که مراکز درمانی ترک اعتیاد تحت نظارت سازمان بهزیستی هستند و به صورت ماهانه مورد بازدید قرار می گیرند.

مراد زاده تاکید کرد: معتادان اندکی می توانند در منزل اقدام به ترک مواد مخدر کنند ولی مراکز ترک اعتیاد چون دارای پرسنل متخصص هستند می توانند جهت آگاه سازی معتادان در راستای بهبودی کامل موثر باشد.

مدیر کمپ اعتیاد احیاگران راه سلامت شهرستان بیجار خاطر نشان کرد:متاسفانه مسئولان اعتقادی به همکاری و حمایت از مراکز ترک اعتیاد ندارند و به همین خاطر است که هنوز مبارزه و درمان اعتیاد اجتماعی نشده است.

وی در رابطه با معرفی مرکز ترک اعتیاد و آگاه سازی مردم افزود:چاپ و پخش ماهنامه با هدف پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی برای بهبود یافتگان از اقدامات بخش تبلیغات این مرکز است.

وی در ادامه گفت:تمام تلاش پرسنل مرکز احیا گران راه سلامت این است که دلسوزانه و بدون توچه به مسائل مالی و صرفا جهت کمک و رضایت مندی خانواده ها ارائه خدمات دهند.

مراد زاده تاکید کرد:متاسفانه ساختمان فعلی مرکز استیجاری است که همین امر باعث شده دست ما جهت بازسازی این مکان بسته باشد و وضعیت مالی مرکز به گونه ای نیست که بتوانیم اقدام به خرید ساختمان جدید کنیم و علاوه بر بیماران ساکن بیجار از شهر های اطراف مانند دیواندره،تکاب،قروه،سنندج،سقز و بانه و همچنین از شهرهای خارج از استان مانند همدان،تهران،کرج و قزوین بیمارانی مورد پذیرش قرار گرفته اند.

رئیس مرکز ترک اعتیاد احیاگران راه سلامت شهرستان بیجار در پایان گفت:سالهاست که حرف ما بی پاسخ مانده است و جدا از موارد ذکر شده در نظر داریم جهت اشتغال بهبود یافتگان ،اقدام به ایجاد چند کارگاه تولیدی و ایجاد گاخانه کنیم که پیشنهاد آن را به مسئولین ارائه دادیم و در این راه به کمک و همکاری و مساعدت مسئولان استانی به ویژه مدیر کل بهزیستی استان کردستان و فرماندار و نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی نیازمندیم تا بتوانیم در کاهش این آسیب اجتماعی قدم های مثبت بیشتری بر داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار