مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خبرداد:

تجهیز 17 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز کشت و صنعت مغان به آبیاری مدرن

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از تجهیز ۱۷ هزار هکتار از اراضی حاصلخیز شرکت به آبیاری مدرن خبر داد.

کد مطلب: ۵۳۵۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،اروجعلی محمدی گفت: درصد ضریب مکانیزاسیون در بخش زراعت کشت و صنعت در گذشته فقط۲۲ صدم درصد بود، در حالی که این ضریب هم‌اکنون به یک درصد ارتقاء پیدا کرده است و این مهم بیانگر این است که کشت و صنعت به سوی پویایی و بازدهی مطلوب حرکت می‌کند.

وی افزود: طی سه سال گذشته با خرید تراکتورهای سنگین و به‌کارگیری آنها در اراضی شخم عمیق نخورده شاهد شخم عمیق و اصلاح بافت خاک و نفوذپذیری بهتر آن نسبت به آب و هوا و تقویت بافت خاک و در نهایت افزایش قابل توجه محصول تولیدی در این اراضی هستیم.

رئیس هیأت ‌مدیره و مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به افزایش گسترده فعالیت این شرکت افزود: حرکت قابل توجه در این مدت، تأمین بذور مورد نیاز و خوداتکایی این شرکت به انواع بذور است، به‌طوری که بذر انواع آفتابگردان و یونجه و انواع ذرت و سورگوم با هدف تأمین بذر مورد نیاز و هم تولید کاشته می‌شود.

محمدی با اشاره به بحران آب و کاهش سفره آب‌های زیرزمینی در منطقه و به‌منظور ارتقاء بهره‌وری و استفاده حداکثری از منابع آب ادامه داد: در آینده نزدیک تصمیم بر این است تا بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی متعلق به این شرکت به آبیاری بارانی سنتر پیوت مجهز شود.

وی تصریح کرد: به‌منظور توانمند کردن بخش زراعت، این شرکت تراکتورهای سنگین و همچنین کمباین‌های مجهز به فن‌آوری روز دنیا خریداری کرده است که با استفاده از این ماشین‌آلات افزایش قابل ملاحظه‌ای در تولید انواع محصولات شاهد بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار