معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر هشدار داد؛

21درصد دانش آموزان چاق هستند و یا اضافه وزن دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره چاق بودن 21 درصد دانش آموزان گفت: در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده است که 3 ساعت به درس تربیت بدنی اضافه شود.

کد مطلب: ۵۳۵۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ مهرزاد حمیدی در کارگاه توجیهی دست اندکاران و عوامل اجرایی پروژه مهر که امروز شنبه 20 شهریور در ساختمان شهید رجایی برگزار شد گفت: پروژه مهر باعث شد که همه انرژی ها در هم آمیخته شود تا سال تحصیلی جدید با هماهنگی کاملتر آغاز شود.


وی ادامه داد: عدم تزلزل در سال تحصیلی و تکیه بر برنامه محوری و هماهنگی مدارس کشور باعث می شود تا آغاز سال تحصیلی بسیار بانشاط تر برگزار شود.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر بودجه 30 هزار میلیاردی آموزش و پرورش را به 200 روز سال تحصیلی تقسیم کنیم هزینه هر روز آموزش و پرورش 150 میلیارد می شود.


حمیدی تصریح کرد: این دانش آموزان هستند که نسل آینده را می سازند اما 21 درصد این دانش آموزان یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند این موضوع یک موضوع هشدار دهنده است.


وی گفت: زندگی آپارتمان نشینی امکان حرکت را به دانش آموزان نمی دهد و امروزه باید به عنوان یکی از موضوعات مهم در پروژه مهر عنوان و بررسی شود.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: فضاهای ورزشی بخش کوچکی از جمعیت 13 میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهد مطالعات نشان می دهد فشار خون، پوکی استخوان، دیابت از موضوعات مهمی است که دانش آموزان را تهدید می کند.


حمیدی تصریح کرد: بیماری واگیردار نیز جای خود را به بیماری غیرواگیردار داده و سونامی این موضوع به گونه ای است که نسل آینده را تهدید می کند.


وی با اشاره به اینکه نگاه متوازن به شخصیت وجودی انسان که در سند تحول بنیادین تاکید شده است افزود: این موضوع در پروژه مهر بیان شده است و 13 میلیون دانش آموز توسط 35 هزار دبیرتربیت بدنی و ورزش درس تربیت بدنی را تا آخرین سالها فرا می گیرند.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده است که درس تربیت بدنی 3 ساعت اضافه شده و 12 کلاس این درس را داشته باشند.


حمیدی عنوان کرد: در کنار تدریس درس تربیت بدنی باید فعالیتهای مکمل مانند المپیادهای درونی درون مدرسه ، تامین تجهیزات ورزشی، اتاق سلامت و بهداشت صورت پذیرد.


وی در پایان تاکید کرد: 30 درصد مدارس سرویسهای بهداشتی و آبخوری در کنار هم هستند و این موضوع نیز باید در پروژه مهر قید و بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار