7 هزار طرح کشت گلخانه ‌ای در فارس اجرا شد

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس گفت: 7 هزار طرح کشت گلخانه ‌ای با محوریت احداث 29 شهرک کشاورزی و گلخانه ‌ای در شهرستان‌ های فارس با توجه به محدودیت آب و افزایش بهره‌ وری کشاورزی در دستور کار است.

کد مطلب: ۵۳۴۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، یدالله رحمانی اظهار داشت: برای افزایش کشت گلخانه ‌ای هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد و کشاورزانی که در این زمینه ورود کنند حمایت می ‌شوند.


وی افزود: با توجه به خشکسالی‌ های اخیر صرفه ‌جویی در مصرف آب بسیار ضروری شده و در این مورد از 250 هکتار توسعه آبیاری تحت ‌فشار 28 هزار و 200 هکتار آن در این استان اجرایی و عملیاتی شده است.


رحمانی تصریح کرد: امسال از سوی دولت دو هزار و 740 میلیارد تومان برای 250 هزار هکتار توسعه آبیاری تحت ‌فشار در کشور اختصاص داده شده که سهم استان فارس 30 هزار هکتار است.


رحمانی یادآور شد: ترویج کشت گیاهان کم‌آب‌بر، کلزا، اصلاح الگوی کشت و راه‌اندازی سایت ‌های الگویی برای توسعه بخش کشاورزی موردتوجه مسؤلینن و مدیران دستگاه‌ های اجرایی است.


معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس بیان داشت: استان فارس رتبه نخست را در جذب منابع در 108 طرح با اختصاص 156 میلیارد تومان از تسهیلات رونق اقتصادی را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار