با اجرای طرح بشیر در سال گذشته صورت گرفت

سازش 24 درصد اختلافات زوجین مراجعه کننده به بهزیستی استان مرکزی

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: با اجرای طرح بشیر در سال گذشته 24 درصد اختلافات زوجین مراجعه کننده به بهزیستی استان مرکزی به سازش منتهی شد.

کد مطلب: ۵۳۳۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، عبدالکریم بادگاری از آمادگی همکاری بهزیستی استان مرکزی با سازمان‌های مردم نهاد در خصوص طرح ملی کاهش و کنترل طلاق خبر داد.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی بشیر از اسفندماه سال 1393 در استان مرکزی، ادامه داد: کاهش و کنترل نرخ طلاق با هدف تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از عوارض ناشی از طلاق به عنوان اهداف این طرح تعریف شده است.
معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه طرح بشیر شامل دو بخش پیشگیری و مداخله است، اظهار داشت: پیشگیری شامل گروه‌های در آستانه ازدواج و پیش از ازدواج می‌شود و مداخله مربوط به خانواده‌های در شرف طلاق است.
یادگاری در رابطه با بخش مداخله طرح بشیر بیان کرد: این بخش از طرح سال گذشته در پنج شهرستان استان که مجهز به مرکز مداخله بهزیستی بود، اجرا شد.
وی اضافه کرد: روند اجرا به این نحو بود که دادگستری زوجینی را که قصد جدایی داشتند به بهزیستی معرفی و زوجین جهت صدور حکم طلاق باید این مراحله را طی می‌کردند.
معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: 10 جلسه جهت مشاوره به زوجین متقاضی طلاق ارائه می‌شد و در صورت عدم امکان سازش به دادگستری معرفی می‌شدند.
یادگاری با بیان اینکه این بخش از طرح بشیر در سال جاری نیز برای هفت شهرستان استان در حال اجرا است، افزود: در سال 1394 از مجموع زوجینی که به بهزیستی مراجعه داشتند حدود 24 درصد سازش واقع شده است.
یادگاری در رابطه با بخش پیشگیری طرح بشیر ادامه داد: دانش‌آموزان و افراد در آستانه ازدواج و زوجینی که دوران عقد را سپری می‌کنند جامعه هدف این بخش از طرح هستند که کتاب‌هایی برای آموزش‌های این بخش با هدف آگاهی‌بخشی جهت جلوگیری از وقوع طلاق در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: تولید محتوای این کتاب‌ها توسط سازمان بهزیستی کشور انجام شده اما هنوز آماده واگذاری نیست به همین دلیل این بخش از طرح وارد فاز اجرایی نشده است.
معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی ابراز داشت: جهت کاهش عوارض ناشی از طلاق بحث ازدواج مجدد زنان مطلقه و بررسی وضعیت فرزندان طلاق در این طرح هدف‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار