مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در بازدید از راه آهن شیراز:

آموزش و پرورش فارس آمادگی تعامل با راه آهن را در اردو های خود دارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: به علت ایمنی و راحتی حمل و نقل ریلی ،تلاش می کنیم بیشتر اعزام دانش‌آموزان به اردوهای دانش‌آموزی را از این طریق انجام دهیم.

کد مطلب: ۵۳۲۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حمیدرضا آذری در حاشیه دومین تور گردشگری حمل‌و نقل ریلی اظهار داشت: اداره کل آموزش‌وپرورش فارس در نظر دارد بیشتر اردوهای کارکنان و دانش‌آموزان را از طریق حمل‌ونقل ریلی انجام دهد و درصدد امضای تفاهم‌نامه با اداره کل راه‌آهن استان فارس در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ریلی حرف اول را در دنیا می‌زند، افزود: نرخ مناسب، ایمن و راحت بودن حمل‌ونقل ریلی زمینه مناسبی را برای تورهای گردشگری که از این امکانات برای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان بهره‌مند می‌شوند فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: اگر قرار باشد این نوع سفر به تور و گردشگری وصل شود باید امکانات بیشتری تدارک دیده شود و شرکت های ریلی بتوانند زمان های حرکت خود را به وسیله تورها و آژانس ها به صورتی برنامه ریزی کنند که دانش آموز زمانی که وارد برنامه می شود، در مدت زمان کوتاهی بازدیدهای خود را انجام دهد.

وی افزود: البته ما همواره از قطار به عنوان گزینه اول سفر برای دانش آموزان و همکارانمان استفاده می کنیم و در همین راستا اخیرا 75 دانش آموز که در جشنواره خوارزمی دارای اختراع و اکتشاف هستند با قطار به تهران اعزام شدند و اکثر سفرهای فرهنگیان به تهران نیز با قطار انجام می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس اظهار کرد: تلاش می کنیم اردوهای دانش آموزی به تخت جمشید، پاسارگاد و حتی اصفهان را نیز به وسیله قطار برگزار کنیم.

آذری همچنین به آمادگی اداره کل آموزش و پرورش برای فرهنگسازی سفرهای ریلی در میان دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در صورتی که مسئولین راه آهن اقدام به تهیه بروشور، لوح فشرده و مطلب کنند، حاضریم آنها را در اختیار دانش آموزان و خانواده هایشان قرار دهیم تا با سفرهای ریلی آشنا شوند و شاهد رونق اینگونه سفرها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار