قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

پرداخت 91 میلیارد تومان تسهیلات برای ماشین‌آلات کشاورزی

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر و با هدف نوسازی و تجهیز ناوگان خودرویی بخش کشاورزی و ماشین‌آلات مرتبط از طریق خط اعتباری ویژه 91 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

کد مطلب: ۵۳۱۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، اصغر پرتوی اظهار کرد: با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با جهت‌گیری هوشمندانه و دقیق مقام معظم رهبری در توسعه و تحرک‌بخشی به اقتصاد کلان کشور بخش کشاورزی به عنوان اصلی‌ترین محور تحقق اقتصاد مقاومتی معرفی شده تا زمینه برای تقویت تولید، اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری مطلوب و مناسب فراهم آید.

وی با بیان اینکه در گذر از کشاورزی سنتی به صنعتی، پرداخت تسهیلات و حمایت از کشاورزان برای افزایش دانایی و آگاهی آنها جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی مد نظر قرار گرفته است، گفت: قطعاً جایگاه و نقش برجسته بخش کشاورزی در مسیر توسعه همه‌جانبه می‌تواند بستر یک تحرک و تحول جدی را فراهم آورد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه استان اردبیل با شرایط خاص آب و هوایی مشهور به تولید انواع محصولات کشاورزی است به طوری که چهار درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود، تصریح کرد: ما در تولید 10 محصول استراتژیک رتبه اول تا هفتم را داریم که نمونه آن در تولید عدس ، تولید عسل، تولید گندم و جو رتبه چهارم و ... را کسب کردیم به طوری که امسال نیز با تولید بیش از 580 هزار تن گندم در جایگاه برتر قرار داریم.

پرتوی با اشاره به پرداخت مطالبات گندم‌کاران در روزهای آینده افزود: بخش عظیمی از این مطالبات پرداخت شده و قطعاً در روزهای آینده نیز مابقی مطالبات گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر 91 میلیارد تومان تسهیلات در ارتقا ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در قالب خط اعتباری ویژه پرداخت شده است، بیان کرد: در سال‌جاری نیز 48 میلیارد و 500 میلیون ریال با هدف افزایش ضریب مکانیزاسیون از محل خط ویژه اعتباری در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته که استقبال زارعان نیز در این باب مناسب بوده است.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی اردبیل به حضور واحدهای تولیدی و بازرگانی از 14 استان کشور در قالب نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا ما بتوانیم توانمندی‌های بخش کشاورزی خود را که ممتاز و بی‌نظیر است، معرفی کنیم.

پرتوی در مورد اجرای پایاب سد خداآفرین با پوشش 63 هزار هکتار اراضی و با صرف یک میلیارد دلار اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 500 میلیارد تومان در پایاب سد خداآفرین در سه سال آینده استان اردبیل به بزرگترین مرکز تولید و صادرات محصولات کشاورزی تبدیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار