رئیس سازمان برنامه و بودجه اذربایجان شرقی تاکید کرد:

مهاجرت قشر کارآفرین و متخصص اولین عارضه رکود اقتصادی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی گفت: مهاجرت قشر کارآفرین و متخصص اولین عارضه رکود و عدم رشد اقتصادی است و ویژگی های اجتماعی و فرهنگی مردم آذربایجان در عدم تحمل بیکاری بر مهاجرت بیشتر نیروی کار استان افزوده است.

کد مطلب: ۵۲۶۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، "داوود بهبودی" در حضور نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی گفت: سرشماری سال 95 در مهر ماه سال جاری به صورت الکترونیکی و حضوری با حضور 1500 آمارگیر انجام می شود.

وی در مورد پایین بودن درآمد سرانه مردم آذربایجان شرقی از متوسط ملی، گفت: بخشی از این مشکل به فشارهای تحریمی و عدم توسعه اقتصادی مناسب بر می گردد. دولت گذشته برنامه چهارم توسعه را اجرا نکرد و کسانی که برنامه چهارم را قبول نداشتند، برنامه پنجم را نوشتند اما اجرای آن با تحریم های سنگین اقتصادی مواجه شد.

بهبودی گفت: مهاجرت قشر کارآفرین و متخصص اولین عارضه رکود و عدم رشد اقتصادی است و ویژگی های اجتماعی و فرهنگی مردم آذربایجان در عدم تحمل بیکاری بر مهاجرت بیشتر نیروی کار استان افزوده است.

وی تاکید کرد: آن چیزی که از آذربایجان انتظار داریم، چیزی نیست که امروز می بینیم و لازم است فشار افکار عمومی در این زمینه باشد تا سرعت کار بیشتر شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص انتقاد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص پایین بودن بودجه عمرانی آذربایجان شرقی، گفت: ما در زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس، جزئیات تخصیص بودجه استان را به نمایندگان محترم توضیح دادیم و خواستیم اگر می توانند در افزایش بودجه تاثیری بگذارند، بسم ا...؛ اما تغییر خاصی را شاهد نبودیم.

بهبودی در خصوص پیگیری مهم پروژه های راهسازی استان، گفت: اسناد خرانه دولت را به پیمانکاران چند پروژه مهم استان تخصیص داده ایم و این اسناد قابل خرید و فروش هستند و توسط دولت تضمین شده اند، لذا مشکلات مالی در این پروژه ها به این طریق تا حد زیادی حل شده است.

وی به آزادراه تبریز - بازرگان اشاره کرد و گفت: یک سری مشکلات حقوقی در سر راه اجرایی شدن این پروژه وجود داشت که خارج از انتظار ما بود. از دوستان وزارت راه و شهرسازی گله‌مند هستیم که موانع اجرایی شدن این قرارداد را برطرف نمی کنند.

بهبودی در خصوص نرخ بیکاری استان گفت: بیکاری تعریف مشخصی دارد و از نظر ما بیکار کسی است که در طول هفته 2 ساعت کار با مزد انجام نمی دهد و در سرشماری که انجام خواهد شد همین تعریف مد نظر خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص لغو اجرای پروژه ذوب شرکت مس آذربایجان، گفت: متاسفانه شرکت مس آذربایجان مورد کم لطفی قرار گرفته است. لذا فکر می کنم نقش نمایندگان مجلس و رسانه ها در پیگیری اجرایی شدن این پروژه مهم است. ما در ذخایر معدنی کشور رتبه اول را داریم و قابلیت های بزرگی برای سرمایه گذاری در بخش معدن وجود دارد.

بهبودی تاکید کرد: بخش معدن یکی از مهمترین محورهای توسعه آذربایجان شرقی است و صنایع پایین دستی بخش معدن خواهد توانست تا حد زیادی مشکل بیکاری را در استان حل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار