معاون امور مجلس سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد؛

تشدید حمایت‌های قضائی از محیط بانان با تصویب لایحه حمایت از محیط بانان

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص پیش نویس لایحه قانونی حمایت از حقوق محیط بانان گفت: با تصویب این لایحه حمایت های قضائی برای محیط بانان تشدید می شود.

کد مطلب: ۵۲۶۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد مجابی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان این مطلب که حمایت از محیط بانان از اولویت برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهارداشت: لایحه حمایت از محیط بانان برای افزایش حمایت از این افراد تدوین شد و پس از تصویب در هیأت دولت به مجلس ارسال می شود که این موضوع به طور جدی در حال انجام است.


معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که در حال حاضر قوانینی برای محیط بانان وجود دارد که شامل موارد مربوط به حمل سلاح است اما نیاز داریم تا با نهایی شدن لایحه حمایت از محیط بانان، حمایت های قضائی از حقوق محیط بانان در مسایلی که برای این افراد پیش می آید بیشتر شود.


وی اضافه کرد: لایحه حمایت از حقوق محیط بانان هم اکنون در اختیار هیأت دولت برای بررسی کارشناسی قرار داد که برای پشتیبانی از حقوق این افراد نیاز داریم تا فرایند بررسی و تصویب در دولت و مجلس شورای اسلامی به سرعت پیش برود.


مجابی در ادامه با بیان اینکه تلاش های محیط بانان قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نسبت به تدوین لایحه حمایت از حقوق محیط بانان نظر مساعد دارند و سازمان محیط زیست نیز برای حمایت از حقوق قضائی محیط بانان از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.


معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: پیش نویس لایحه پس از طی کردن مراحل رسیدگی در دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.


این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در پایان ابراز امیدواری کرد که در برنامه ششم بتوان برای مجوز استخدام محیط بانان اقدامات جدی انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار