توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان انجام شد:

تجلیل از منتخبین راه یافته به مرحله بین المللی مسابقات قرآن عترت ونماز

از دانش آموزان راه یافته به مرحله بین المللی و منتخبین کشوری مسابقات قرآن عترت و نماز، توسط مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان، در جلسه ای با حضور معاونین و خانواده های محترم دانش آموزان، در اداره کل تجلیل بعمل آمد.

کد مطلب: ۵۲۵۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمدرضا جهان، با تمجید از اقدامات انجام گرفته در حوزه پرورشی شهرستان ها و مناطق استان سمنان گفت: با تلاش همکاران ستادی و مجموعه معاونان و مربیان پرورشی مراکز آموزشی در سطح استان، امروزه شاهد درخشش و موفقیت این حوزه در سطح کشور هستیم.
وی با اشاره به اینکه اموزش و پرورش استان، قدم های خیلی خوبی در بحث علمی و پژوهشی و فرهنگی برداشته است، افزود: به اندازه ای که المپیادهای علمی، پژوهش ها و فعالیت های علمی اهمیت دارد، مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی نیز چنین اهمیت دارد. چرا که اگر روزی، اعتقاد به تمسک به قران پیدا کرده و در راستای آن، قرآن اموزی، قرآن فهمی و قرآن پژوهی در اموزش و پرورش استان نهادینه بشود و این باور به وجود بیاید، قطعا بخشی از مشکلات پرورشی و اجتماعی استان در بین دانش آموزان و جوانان جامعه حل خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: الگوگیری از روش و سیره ائمه هدی(ع) می تواند بعنوان چراغ راه نسل جوان و نوجوان کشور مورد استفاده قرار گرفته و در این راستا تمسک به قرآن کریم بعنوان کتاب انسان ساز و هدیه خداوند به آدمیان، بهترین دستاویز و چراغ هدایت است.
جهان اظهار کرد: درد های جامعه امروزی بیشتر از جنس پرورشی، از جنس زندگی و خوب زندگی کردن، از جنس سهیم زندگی کردن است. قران در این زمینه راهکار خوبی به ما ارائه می کند. ما باید اموزش و پرورش را به طرفی ببریم که ارزنده ترین کتاب خلقت و کتاب ارزنده ای را که خدا به آن قسم خورده است، بتوانیم بین دانش آموزانمان نهادینه بکنیم.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم کشور را در راس کشورهای دیگر و صاحب قدرت قرار دهیم، چاره ای جز توسل و تمسک به این چشمه ناب پیدا کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این مراسم با بیان افتخارات و دستاوردهای مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی در سال تحصیلی 95-94 گفت: کسب 16 رتبه اول تا چهارم کشور که برای نخستین بار در تاریخ استان سمنان خلق گردیده است، برگ افتخاری از تلاش معاونان و مربیان پرورشی و نیز مدیران مدارس استان سمنان است.
قاسم شریفی همچنین از کسب 15 عنوان ششم تا شانزدهم این مسابقات توسط دانش آموزان استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: سه نفر از دانش آموزان استان سمنان برای نخستین بار با کسب رتبه اول کشور، موفق به راهیابی به مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان شدند که آبان ماه امسال با حضور دانش آموزانی از کشورهای اسلامی در تهران برگزار می گردد.
لازم بذکر است در این مراسم از نرجس سعدالدین، نفر اول مسابقات حفظ کل قرآن کریم از سمنان، امید دباغی پور، نفر اول حفظ ویژه (5جزء) و سیدمحمد حسینی پور، نفر اول قرائت تحقیق نیز به همراه معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان سمنان و مدیر مرکز آموزشی عفاف سمنان تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار