معاون فرهنگی و پرورشی آذربایجان شرقی خبر داد

اعزام 85 دانش آموز دختر به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از اعزام 85دانش‌آموزان دختر از سطح مناطق استان به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این اعزام در راستای شناسایی و جذب دانش اموزان زیارت اولی ها و تعمیق پیوند نسل جوان با معارف اهل بیت(ع) صورت می گیرد.

کد مطلب: ۵۲۴۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، طاهر علمی اظهارکرد: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) دانش‌آموزان دختر متوسطه دوره دوم با هدف زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع )، آشنایی با فرهنگ و آداب زیارت، نقش دعا و نماز در سلامت جسم و روان، انس با قرآن، سبک زندگی اسلامی - ایرانی، حجاب و عفاف و مهارت‌های زندگی به این سفر معنوی - فرهنگی اعزام شدند.

وی افزود: دانش‌آموزان در این سفر که همزمان با ایام دهه کرامت آغاز شده با زندگینامه حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع ) آشنایی لازم را توسط کارشناسان در ابعاد مختلف پیدا می‌کنند.
وی بیان کرد: این اردو در دو مرحله برگزار می گردد که مرحله اول به تعداد 1500 نفر به پایان رسیده و مرحله دوم در اولین روز دهه کرامت عازم زیارت ثامن الحجج شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: دانش‌آموزان دختر زیارت اولی این استان در قالب یک کاروان 85 نفر با اتوبوس عازم این سفر معنوی شدند.
علمی گفت: هزینه سفر زیارت اولی‌ها هر ساله از سوی وزارتخانه تامین می‌شود و دانش آموزان به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که این اردو به همت معاونت پرورشی و فرهنگی استان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار