مدیرآموزش وپرورش نیشابور در دیدار با امام جمعه :

کمبود فضای آموزشی و آسیب های اجتماعی مهم ترین چالش های آموزش و پرورش

اعضای شورای معاونان آموزش وپرورش نیشابور با حجه الاسلام یعقوبی امام جمعه جدید نیشابور دیدار وگفتگو کردند.

کد مطلب: ۵۲۴۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، معاون مدیرکل ومدیرآموزش وپرورش نیشابور در این دیدار ضمن اظهارخرسندی از حضور وی در این شهرستان به عنوان امام جمعه جدید گفت: درحال حاضر درقطب شهید شوشتری بیش از صد هزار دانش آموز و ۱۲ هزار و۵۰۰ معلم شاغل وبازنشسته وجود دارد و به عنوان یکی از شهرستان های بزرگ در استان، آمار دانش آموزی درحال افزایش می باشد وبانظر به اینکه بیشتر جمعیت به سمت شهرک ها پیش رفته است به گونه ای که تنها در پروژه مسکن مهر بیش از دو هزار و۵۰۰ واحد مسکونی جدید ساخته شده است لذا پیش بینی و فراهم نمودن فضاهای مورد نیازآموزشی در این مکان ها بسیار مهم و ضروری می باشد.
سید جواد قوامی نژاد افزود: علاوه بر کمبود فضاهای آموزشی، آسیب های اجتماعی حاکم در بین دانش آموزان از جمله مهم ترین چالش های موجود در آموزش و پرورش است وتمام تلاش مااین است که باهمکاری اولیا، مربیان و کارشناسان خبره این شرایط راکنترل کنیم.
وی ادامه داد: برنامه های اصلی آموزش وپرورش برگرفته از قانون وفرمایشات مقام معظم رهبری است و ما همواره سعی کرده ایم به بحث ایثاروشهادت به طور کامل ودر شأن آن بپردازیم و در همین راستا درمباحث شاهدپژوهی در این مدیریت اقدامات زیادی انجام شده است که افتتاح مرکز جامع شاهدپژوهی به عنوان اولین مرکز در استان خراسان رضوی ، طرح جبهه همین نزدیکی است و ... از جمله مهمترین آنها می باشد.
مدیرآموزش وپرورش نیشابور باتشریح اقدامات انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: مادرسال جاری بیش از هزار معلم نسبت به دو سال قبل کمتر داشته ایم و با وجود افزایش جمعیت دانش آموزی وکاهش چندهزارساعتی حق التدریس بازهم با همت و تلاش همکاران، دانش آموزان و یاری اولیاء و برنامه ریزی های تبیین شده با راندمان بالای آموزشی نسبت به سنوات قبل همراه بوده ایم.
قوامی نژاد خاطرنشان کرد: درمهرماه سال قبل باحضور وزیرآموزش وپرورش تفاهم نامه ساخت ۶۹ مدرسه توسط خیرنیک اندیش عبدالرضاوکیلی امضا شد و تا مهرماه 20 واحد از آن آموزشگاه ها افتتاح و به بهره برداری می رسد، بااین حال ما درحال حاضر بیش از ۵۰ مدرسه کمبود داریم.
این مقام مسئول با تأکید بر اهمیت جلسات شورای آموزش و پرورش، حضور امام جمعه شهرستان را دراین جلسات بسیار مهم و اثر گذار دانست و افزود: یکی از اصلی ترین توجهات آموزش وپرورش نیشابور همواره به موضوع سند تحول بنیادین بوده است و تمام استراتژی مقام عالی وزارت و تأکیدات مقام معظم رهبری و توجه به تمام ساحت های تربیتی مد نظر ما بوده و خواهد بود.
امام جمعه نیشابور نیز در ابتدای بیانات خود نوید حضورش در جلسات شورای آموزش وپرورش و حضور فیزیکی در مدارس سطح شهر را اعلام کرد و گفت : خدمت به جوانان ونسل جوان موهبتی است که از طرف خداوند متعال نصیب شما معلمان شده است.
حجه الاسلام یعقوبی، آموزش وپرورش را مغزتپنده وقلب جامعه ومرکز تولید مدیر ومدیران وشکوفا ساز استعدادهای جامعه دانست و افزود: ثبات جامعه وآرامش اجتماع در آموزش وپرورش شکل می گیرد واگر این نهاد فرهنگی ثبات داشته باشد جامعه نیز آرام خواهد بود به همین جهت آموزش وپرورش در نگاه ما بسیار مهم است.
وی خود را نیز از خانواده آموزش و پرورش معرفی کرد وادامه داد؛ دل های پاک وخوب ومخلص به عنوان بهترین بستر برای برقرای ارتباط در آموزش وپرورش است وتلاش خواهیم کرد همه با همکاری هم نسل جدید انقلاب را از آفت ها وآسیب ها حفظ کنیم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار