حبیب اسماعیلی در گفت و گو با پانا:

˝وی او دی˝ جایگزین مناسب دی وی دی است

پخش کننده و تهیه کننده سینما گفت: وی او دی جایگزین مناسبی برای دی وی و لوح فشرده است و باید از این فناوری استفاده بهینه داشته باشیم.

کد مطلب: ۵۲۴۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

حبیب اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانابا اشاره به این مطلب که سیستمvodمی تواند کمک حال اکران باشد ولی می گوید : باید مراقب بود تا سیستمvodبه سینمادارها آسیب نرساند و همه موارد بررسی شود و با همدلی و تعامل با تهیه کننده ها به یک مورد ثابت و مشخصی برسند.
حبیب اسماعیلی با اشاره به لزوم اطلاع دقیق تهیه کنندگان از سامانه نمایش درخواستی به کارکرد اقتصادی وی او دیی اشاره کرد و یادآور شد: وقتی پولی به سینما تزریق می شود بزرگترین نعمت است زیرا در سال های اخیر متاسفانه قاچاق فیلم ها باعث شده تا درامد فیلمها دچار اشکال نشود.
وی ادامه داد: اگر vodانسجام داشته باشد و دولت و نهادهای صنفی همچون شورایعالی تهیه کنندگان به یک وحدت و همدلی برسند می تواند موفق باشد زیرا امروزه در دنیا این سیستم در کنار اکران فیلمها را به خوبی عرضه می کند و موفق است.
تهیه کننده «قرمز» افزود: باید کاملا نقش و سهم تهیه کنندگان ،سینماداران عرضه کنندگان فلیم کاملا مشخص شود.
وی ادامه داد : هرچند امروزه سالن سازی رونق گرفته است و بسیاری از مجتمع های تجاری همراه با سینما ساخته می شوند اما همچنان ما دچار کمبود سالن هستیم و سامانه نمایش درخواستی می تواند دسترسی مناطق محروم را به سینما افزایش دهد.
اسماعیلی با بیان اینکه برای راه اندازی چنین سیستم هایی باید برنامه ریزی کرد، گفت: این سیستمها می توانند خودشان تبدیل به تولید کننده محتوا شوند اما باید مراقب باشند که آثار ضعیف تولید نشود و مشکلاتی که برای تلویزیون بوجود آمد برای سیستمvodبوجود نیاید .
وی سامانه نمایش درخواستی را یکی از بهترین راهها برای معرفی سینمای ایران به جهان دانست و افزود : اگر بتوانیم فیلم هارا از طریقvodبه کشورهای دیگر بفرستیم اتفاق بسیار خوبی برای سینمای ایران می افتد زیرا پولی که از این طریق حاصل می شود ارزی و دلاری است و برای تهیه کننده بسیار خوب است و تهیه کننده ها می توانند با قدرت بیشتری قدم بردارند. همچنین به لحاظ فرهنگی شاهد صادرات فرهنگ خودمان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار