عدم رعایت اصول شهرسازی موجب سلب آرامش شهروندان شده است

یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه رعایت اصول شهرسازی، به ویژه در کلان شهرها را ضروری دانست و گفت: ساخت و سازهای غیر اصولی و سودجویانه در شهر ها آرامش را از شهروندان سلب کرده است.

کد مطلب: ۵۲۲۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد

دکترمحمد رضا حبیبی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پانا از کرمانشاه با انتقاد از نوع ساخت و ساز های کنونی در شهرها گفت: تفکیک فضای اداری از ساختمان های مسکونی یکی از ویژگی های شاخص شهرسازی در کشور های توسعه یافته است.
این عضو هیات علمی افزود: وسعت فضای زیر بنا و ایجاد محوطه سازی در ساختمان های مسکونی و ارتفاع سازی در مناطق کارشناسی شده جهت ایجاد فضای متمرکز کاری و دولتی از دیگر ویژگی های کشورهای صنعتی است.
حبیبی در مقایسه معماری شهری در کشور های توسعه یافته با ایران گفت: در ایران منازل مسکونی از سازه های اداری و محیط کار تفکیک نشده است و همچنین تعداد طبقات ساختمان ها با فضای اطراف خود متناسب نیست و عدم رعایت خط آسمان چهره ی شهر را زشت کرده است.
این عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان با اشاره به سایه اندازی آپارتمان ها بر یکدیگر گفت: عدم رعایت معماری ایرانی -اسلامی در بخش محرم سازی منازل مسکونی و اشرافیت آپارتمان های مسکونی مرتفع بر یکدیگر و بر منازل ویلایی اطراف علاوه بر سلب آرامش ساکنین موجب محروم شدن افراد از نور مستقیم آفتاب شده که در آینده شاهد آثار سوء این موضوع نیز خواهیم بود.
سرانه فضای سبز در کرمانشاه با استاندارد ها فاصله دارد
حبیبی با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز برای هر شهروند کرمانشاهی گفت: عدم رعایت رده بندی سنی در ساخت فضاهای تفریحی و پارک ها نیز یکی از مشکلات موجود می باشد.
وی با اشاره به لزوم تفکیک فضای سبز برای رده بندی سنین مختلف گفت: بانوان، سالمندان و کودکان هر کدام نیازمند به فضای مجزا با امکانات متفاوت هستند که متاسفانه در حال حاضر این موضوع به خوبی رعایت نشده است.
وی گسترش نامتعارف آپارتمان سازی در محله های مرفه را از دیگر معضلات شهر سازی عنوان کرد و گفت: تراکم بیش از حد جمعیت در این محله ها به یک معضل تبدیل شده است و مدیریت شهری جوابگوی این میزان جمعیت در یک منطقه از شهر نیست.
این کارشناس رعایت درست اصول شهر سازی، تدوین سیاست گذاری های بلند مدت ، هماهنگی ارگان های مرتبط و همچنین برخورد قاطع با متخلفین را در رفع برخی از معضلات شهر نشینی موثر دانست و گفت: مدیریت شهری باید با رعایت اصول و فلسفه شهرسازی آرامش را به شهروندان برگرداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار