انتقال ارائه آموزش‌های بلوغ جنسی دختران ازمقطع راهنمایی به ششم ابتدایی

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: آموزش حقوق و تکالیف در دستورکار است و این طرح به صورت پایلوت در ۱۵ استان کشور اجرا شد.

کد مطلب: ۵۲۲۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، مهناز احمدی در حاشیه آزمون جشنواره مهارت‌های هنری کاردانش دانش‌آموزان با بیان این که آموزش بلوغ جنسی در اقدام مشترک با وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته است، اظهارکرد:به دلیل بلوغ زودهنگام جنسی دختران آموزش‌هایی که پیش از این در دوره راهنمایی ارائه می‌شد به سال ششم ابتدایی انتقال یافته و مدرسه مکلف به ارائه آموزش‌ها است.

وی در خصوص نحوه مقابله آموزش ‌و پرورش با آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های متنوعی از سوی بخش ‌های مختلف وزارت از جمله دفتر کاهش آسیب‌های اجتماعی و یا دفتر مشاوره ارائه می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش ‌و پرورش با اذعان به وجود ۱۳ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی خاطرنشان کرد: به همراه والدین آموزش ‌و پرورش با یک جمعیت ۴۰ میلیون نفری در کشور مواجه است و با برخورداری از امکانات و نیروی متخصص می‌تواند اقدامات قابل‌توجهی برای کاهش آسیب پیاده کند.

احمدی با بیان این که تلاش ما آموزش و اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان دختر و پسر از عواقب اعتیاد است، افزود: در کاهش آسیب‌های اجتماعی امر آگاه‌سازی اهمیت ویژه دارد و اغلب آسیب‌دیده‌ها اذعان می‌کنند که اگر اطلاعات لازم داشتند به سراغ آسیب نمی‌رفتند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به این که آموزش مهارت‌های نه گفتن، کنترل خشم، ارتباط مفید و مؤثر و حل مسئله در دستور کار است، بیان کرد:در حوزه آسیب‌های خانواده به دنبال بهبود روابط والدین با فرزندان هستیم.

وی به ضرورت ایجاد ارتباط تنگاتنگ عاطفی در بین اعضای خانواده‌ها تأکید و بیان کرد: در بین مربیان نیز آموزش حقوق و تکالیف در دستورکار است و این طرح به صورت پایلوت در ۱۵ استان کشور اجرا شد.

احمدی اضافه کرد: در قالب این طرح والدین، مربیان و خود دانش‌آموزان متوسطه نسبت به حقوق و تکالیف خود در اجتماع و روابط اجتماعی آموزش می‌بینند و در نظر داریم اجرای طرح در سایر استان‌ها نیز تسری یابد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش ‌و پرورش افزود: آگاهی از حقوق و تکالیف در کاهش بسیاری از آسیب‌ها از جمله طلاق مؤثر است، چرا که طلاق در کشور به اپیدمی تبدیل شده و دلیل اصلی آن اطلاعات اندک از فرد مقابل و برخورد احساسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار