غلامرضایی:

تعلل در تعطیلی پنج شنبه ها نشانگر غفلت از نیازهای روز جامعه است

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: تعلل در تعطیلی مجدد ادارات و شهرداریهای البرز در روزهای پنج شنبه نشانگر غفلت مسئولان از پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است و متاسفانه شاهد گسترش پیامدهای ترافیک و آلودگی هوا می باشیم.

کد مطلب: ۵۲۲۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناحجت اله غلامرضایی از اعضای شورای شهر کرج اظهار داشت: یکی از مطالبات عمده البرزنشینان از دولت تدبیر و امید تجدید نظر در خصوص تعطیلی ادارات و شهرداریها در روزهای پنج شنبه است؛ چرا که کارکنان دولت فرصت چندانی برای رسیدگی به امور شخصی و خانوادگی ندارند و تعطیلی تنها یک روز هفته کفاف نیازهای ایشان را نمی دهد.

وی با بیان اینکه تعطیلات پایان هفته بیش از دهه ها در اروپا و آمریکا قدمت دارد و کارشناسان بر آثار مثبت روانی آن بر عملکرد و بهره وری فردی و سازمانی صحه گذاشته اند، گفت: در همین راستا چند کمپانی معتبر چند ملیتی به دنبال افزایش تعطیلات پایان هفته به 3 روز می باشند و این استدلال را مطرح می کنند که قرار نیست انسان در خدمت کار باشد بلکه کار و فعالیت وسیله ای برای تامین رفاه انسانها است.

این مسئول شهری بیان داشت: متاسفانه به دلیل عدم وجود تعطیلات پایان هفته در ایران شاهد کسادی صنعت گردشگری می باشیم و سهم اقتصاد سبز از اقتصادهای دولتی و شهری بسیار اندک است حال آنکه کشورهایی با شرایط اقلیمی ضعیف تر از ایران سالانه میلیاردها تومان از طریق گردشگری داخلی و خارجی درآمد خالص دارند و دولتمردان باید به این مسائل توجه لازم را داشته باشند.

این نماینده مردم در شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: قوانین زاییده تفکرات و تصمیمات دولتها در جهت تامین امنیت و رفاه انسانها می باشند فلذا مخالفت با تعطیلی پنج شنبه ها با این استدلال که قانون اجازه نمی دهد، قابل پذیرش نیست و اگر در قوانین نقص و مانعی وجود دارد، باید نسبت به رفع و اصلاح آن اقدام لازم صورت پذیرد تا مطالبه حقیقی و به حق مردم تامین شود.

غلامرضایی با طرح این پرسش که آیا تقویت رفاه اجتماعی، تحکیم بنیان خانوادگی و کاهش آسیب های فرهنگی خواسته حقیقی دولتها و مسئولان نیست؟ اذعان داشت: در شرایط کنونی برخی والدین به دلیل حضور بسیار محدود در جمع صمیمی خانوادگی به نوعی با فرزندان شان احساس غریبگی می کنند و کار به جایی رسیده است که فرزندان، پدر و مادر را فرد مصلحی برای مشورت و درد دل نمی دانند و این ها ریشه در کاهش دور همی های خانوادگی و گسست پیوندهای عاطفی دارد.

وی در پایان با اشاره به روند فزاینده ترافیک و آلودگی هوا، تعطیلی روزهای پنج شنبه را حق مسلم کارکنان و مردم دانست و اظهار کرد: از دولت تدبیر و انتظار می رود همانطور که در بسیاری از حوزه ها ورود خوبی داشته، برای پاسخگویی به این مطالبه راهبردی مردم نیز پیش قدم شود و فضا را برای جلب رضایت حداکثری البرزنشینان فراهم آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار