معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد:

تحصیل 42 درصد ازدانش‌آموزان اردبیلی در هنرستان‌ها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جدید 42 درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به هنرستان‌ها و شاخه فنی و حرفه‌ای هدایت شدند.

کد مطلب: ۵۲۲۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، علی ورودی اظهار کرد: بر اساس برنامه توسعه ششم باید 48 درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و 52 درصد دانش‌آموزان نیز به شاخه نظری هدایت شوند که این شرایط در وضعیت کنونی در سطح کشور 37 درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و 63 درصد در شاخه نظری است.

وی ادامه داد: در استان اردبیل نیز سال تحصیلی گذشته ما این نسبت را متفاوت از وضعیت کشوری شاهد بودیم به طوری که 39 درصد در هنرستان‌ها و 61 درصد در شاخه نظری تحصیل می‌کردند که هدف‌گذاری امسال رسیدن این میزان به 42 درصد شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و 58 درصد شاخه نظری است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید 42 درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به هنرستان‌ها و شاخه فنی و حرفه‌ای هدایت شدند.

ورودی یادآور شد: تا پایان برنامه ششم توسعه با کشور و استان اردبیل این میانگین به 48 درصد در هنرستان‌ها و 52 درصد در شاخه نظری ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه از 294 دانش‌آموز استان اردبیل 100 هزار دانش‌آموز در ابتدایی تحصیل می‌کنند و 75 هزار دانش‌آموز نیز در رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و نظری در دوره دوم متوسطه تحصیل می‌کنند، افزود: مابقی دانش‌آموزان نیز در دوره اول متوسطه در حال تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل از هدایت دانش‌آموزان به رشته تجربی به عنوان یک تهدید جدی یاد کرد و گفت: در هدایت تحصیلی جدید انتخاب رشته دانش‌آموزان، 65 درصد با مشاور آزمون‌های مشاوره‌ای، نظر والدین و دبیران است و 35 درصد کارنامه و عملکرد دانش‌آموزان مشخص کننده ورود دانش‌آموز به رشته تحصیلی خاص در دوره متوسطه است.

ورودی این 35 درصد را عملکرد دانش‌آموزان را مربوط به پایه نهم،هشتم و هفتم اعلام کرد و گفت: با جمع‌بندی نهایی این نظریات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان که در 12 رشته انجام می‌شود که شامل چهار رشته فنی و حرفه‌ای، چهار رشته کار و دانش و چهار رشته نظری است که بدون محدودیت دانش‌آموزان می‌توانند در رشته‌های مورد نظر تحصیل کنند.

وی از اولیای دانش آموزان خواست ،فرزندانشان را بر اساس امکانات و ظرفیت شهرستان‌ها در رشته‌های مورد نظر ثبت نام کنند که این شاخصه‌ها نیز شامل استعداد، علاقه، بازار کار و نیاز و امکانات است که زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا دانش‌آموزان بتوانند در رشته موردنظر تحصیل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار