رونمایی از پوستر همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی

آیین رونمایی ازپوسترهمایش ملی نماز درفرهنگ رضوی، باحضور۴۲ دستگاه مشارکت کننده درهمایش برگزار شد.

کد مطلب: ۵۲۰۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی سیدحسین مجتبوی، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌رضوی و دبیر همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی در این نشست بیان کرد: مسئله مهم امروزجامعه ما پررنگ کردن معنویات و تشویق جوانان به سمت معنویات است به خصوص در مشهد مقدس به واسطه حضور امام هشتم (ع) نسبت به دیگر شهرها باید پیشتاز باشد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس باید در جهت توسعه فرهنگ رضوی گام‌های بزرگی برداریم و علاوه بر ابعاد معنوی، دینی، فرهنگی به بعد اجتماعی مسئله نماز هم توجه نماییم و به تشویق نسل جوان بپردازیم.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین امرالله سبحانی‌نیا رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت : با تهاجم فرهنگی که دامن گیر جامعه ما شده و کانون خانواده را مورد تهدید قرار داده است نماز قوی ترین عامل برای مبارزه با آسیب های اجتماعی است و باید به این پرسش پاسخ داد که تا چه اندازه از معنویت در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بهره‌ برده‌ایم.
وی با بیان اینکه مسجد اصلی ترین و مهمترین پایگاه در بحث نماز است؛ بیان کرد: باید متولیان امر تعلیم و تربیت مشخص کنند که چه چالش هایی بر سرر اهشان وجود دارد که جوانان جذب نماز نمی شوند
مسئله مهم امروزجامعه ما پررنگ کردن معنویات و تشویق جوانان به سمت معنویات است
آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در پایان همایش با اشاره به عطف بین اسلام و انسان بیان کرد: هر جا که صحبت ازاسلام باشد منظور انسان است.
وی درادامه با بیان اینکه نماز را قلب انسان می خواند؛ گفت: آیا برای زنده شدن قلب هم برنامه ای در نظرگرفته اید؟ طرح شما برای پیشگیری از مردن دل چیست؟ چه قدمی برای این دل برداشته شده است؟
حائری شیرازی اظهار کرد: اگر این قلب زنده شود نماز را به صورت درست می خواند و این نماز درست نهی از منکر می کند.
وی با انتقاد از شیوه اموزش دانش آموزان برای نماز در مدارس تصریح کرد: شما برای دوست دختر و پسر در مدارس چه کرده اید؟ چرا که پیدایش او موجب ترک نماز می شود.
وی ادامه داد: تا به نماز عزت داده نشود نمی توان آن را احیا کرد؛ نماز در جامعه باید محضر عزت باشد.
نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ترویج درست نماز باید از مدرسه و ادارات شروع شود؛ عنوان کرد: معلم مدارس و دبیرها اگر مروج نماز باشند اثر گذار است؛ نماز برای نمره و انضباط به جایی نمی رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار