اختصاصی پانا/

بهروز غریب پور «جک و لوبیای سحرآمیز» را بازآفرینی کرد

بهروز غریب پور از اجرای نمایش «جک و لوبیای سحرآمیز» با شرایطی ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان خبر داد.

کد مطلب: ۵۱۹۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، بهروز غریب پور نویسنده و کارگردان باسابقه تئاتر عروسکی و کودک و نوجوان از نگارش نمایشنامه ای در این ژانر خبر داد و گفت: به تازگی نمایشنامه «جک لوبیای سحرآمیز» را بازنویسی کرده ام و این آخرین فعالیت من در حوزه کودک و نوجوان است.

وی درباره شیوه اجرایی این نمایش کودک و نوجوان توضیح داد: متاسفانه عده ای معتقدند که تئاتر کودک به دلیل این که برای مخاطبان کم سن و سال اجرا می شود، نباید جدی گرفته شود. در حالی که من برعکس معتقدم این یک کار فوق تخصصی است و کسی که بتواند برای کودک فیلم خوبی بسازد در فیلمسازی برای بزرگسالان هم موفق خواهد بود.
غریب پور همچنین ادامه داد: این نمایش که بازآفرینی «جک و لوبیای سحرآمیز» است در نقطه مقابل تفکر ساده و سهل انگارانه به نمایش کودک و نوجوان قرار دارد و من متن آن را با این ایده نوشتم که صحنه یک نمایش کودک باید عمیق و تمام عیار باشد. در این نمایش به سالنی بزرگ مثل تالار وحدت با کست حرفه ای و خوب نیاز داریم. اما شاید کارگردانی آن را به کارگردان دیگری بسپارم.
غریب پور پیش از این کارگردان و نگارش اپراهای عروسکی عاشورا، مولوی، حافظ، لیلی و مجنون و نمایش های کلبه عمو تم، جنگ کور، بابابزرگ و ترب، بینوایان و... را برعهده داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار