نمایندگان مجلس دانش اموزی باید روحیه پرسشگری و نقادی خود را تقویت کنند

علیرضا مالک اشرفی در نشست نمایندگان مجلس دانش آموزی خراسان رضوی اظهار کرد: روحیه پرسشگری و نقادی خود را با سه ویژگی نقد مؤدبانه، منصفانه و عالمانه تقویت کنیم تا زمینه مصوبات کارآمد، منطقی و مؤثر فراهم شود..

کد مطلب: ۵۱۹۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی علیرضا مالک اشرفی در جمع نمایندگان خراسان رضوی درمجلس دانش آموزی ، اظهار کرد: نمایندگی مجلس را نعمتی الهی بدانید، فرصتی که زود گذراست، این مجال بی بدیل را صرف ارتقای فکری و روحی و زمینه ساز و پشتوانه حضور در فعالیت های آتی اجتماعی خود و خدمت به همنوعان کنید.
وی گفت: نمایندگی نیز مانند هر مسئولیت و نقشی نیاز به آموزش و کسب مهارت دارد تا با تجهیز خود به آگاهی ها و مهارت های لازمه، میزان توفیق خود را به حد اعلا برسانید، نمایندگی مجلس تمرین ایفای نقش است برای کاستن از اشتباهات درآینده، در بیرون از مجلس دانش آموزی نقش های متفاوت با مسئولیت های مشخص دیگری داریم، که نباید در ایفای آنها نمایندگی را دخالت دهید.
وی با بیان اینکه مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی، مشورتی و تبلور حضور دانش آموزان در یک فعالیت نمادین اجتماعی است، اظهار کرد: مجلس دانش آموزی مطابق قوانین و مقررات، مسئولیت، اختیار و وظیفه ای در حیطه تصمیم گیری و اجرایی ندارد.
مالک اشرفی گفت: نهایت هنر نمایندگی شما ساختن مدرسه خود به شکل مطلوب، پویا، با نشاط و کیفی است، سپس ارائه پیش نهاد و طرح برای سطوح بالاتر، اگر هر یک از نمایندگان مجلس دانش آموزی حداقل یک طرح و ابتکار قابل اجرا در مدرسه ای که عضو شورای دانش آموزی آن هستند، ارائه و با نظر مدیر و کمک سایر دانش آموزان اجرا کنند، سالیانه تعداد 150 طرح ابتکاری درسطح کشور اجرا می شود.
رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه ابزار نمایندگی خوب و مؤثر؛ خوب سخن گفتن و سخن خوب گفتن است؛ و لازمه آن مطالعه فراوان و تمرین و تکرار است اظهار کرد: در کنار تدوین و تصویب مصوبات مشورتی در حوزه های مدیریتی آموزش و پرورش، مصوبات قابل اجرا در حوزه های دانش آموزی نیز داشته باشید.
وی افزود: سعی کنیم با مطالعه، پژوهش و سخت کوشی آگاهی های عمومی و تخصصی خود را در زمینه های آموزشی ، فرهنگی، اجتماعی، دینی، علمی و فناوری برای ایفای بهتر و مؤثرتر نقش نمایندگی خود افزایش دهیم. در مواجهه با دیگران، به ویژه در ارتباط با پدر و مادر، معلمین و مسئولین همواره جانب ادب و اخلاق را نگه داریم، و در اظهار نظرها و نطق های رسمی و غیر رسمی منصف باشید.
مالک اشرفی بیان کرد: روحیه پرسشگری و نقادی خود را با سه ویژگی نقد مؤدبانه، منصفانه و عالمانه تقویت کنیم تا زمینه مصوبات کارآمد، منطقی و مؤثر فراهم شود. نظم و انضباط شخصی و کاری یکی از لوازم توفیق است، سعی کنیم در جلسات و نشست های مجلس دانش آموزی در تمام سطوح در موعد و ساعت مقرر حضور یابید
وی در پایان گفت: با سخت کوشی و تلاش، حفظ تعادل و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط، تقویت روحیه مسئولیت پذیری ، مشارکت جویی و پرسشگری و امید به ساختن فردایی بهتر برای دانش آموزان سرزمین مان در و امید به ساختن فردایی بهتر برای دانش آموزان سرزمین مان در سایه توکل به خداوند؛ سعی کنیم در منزل، کلاس و مدرسه، مجلس دانش آموزی و جامعه سرآمد علمی و عملی سایرین باشیم.







ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار