جلسه کار گروه ماده 18 سرویس حمل و نقل دانش آموزی استان بوشهر برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست کارگروه حمل و نقل دانش آموزی استان بوشهر گفت : دو نهاد خانه و مدرسه در تامین سلامت دانش‌آموزان نقش موثری دارند و نظارت بر تمامی سرویس های حمل و نقل دانش آموزان از وظایف دستگاه های دولتی مسئول است .

کد مطلب: ۵۱۹۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر ، ناصر کرمی ایمنی و سالم بودن وسایل ایمنی را از دیگر شرایط لازم برای سرویس های مدارس عنوان کرد و افزود: كارت معاینه فنی و داشتن بیمه خودرو ، سلامت راننده سرویس، گذراندن موفق دوره های آموزش و دریافت گواهینامه شركت در دوره و تعهد به رعایت قوانین ومقررات رانندگی از جمله شرایط لازم برای سرویس های مدارس می باشد .

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول ما دانش آموزان هستند گفت: با توجه به اهمیت فعالیت سرویس ها در تامین آرامش خاطر خانواده ها لازم است نظارت همه جانبه صورت گیرد و در برخورد با متخلفین هیچگونه اغماضی صورت نگیرد تا بتوان اطمینان خاطرخانواده ها را فراهم كرد .

کرمی در پایان با بیان اینکه بیش از 20 هزار دانش آموز از خدمات سرویس حمل و نقل استفاده می کنند، گفت: سلامت رفتاری رانندگان سرویس ها با اهمیت است چرا كه دانش آموزان از افراد اطراف خود الگوبرداری می‌كنند و اثرات مثبت یا منفی از برخورد رانندگان در ذهن آنها باقی می ماند .

بهرام مغدانی رئیس اداره انجمن و اولیا آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت : هر گونه تصمیم گیری و اقدامی در خصوص ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی باید پس ازتصویب کار گروه ماده 18 شهرستان و استان عملیاتی گردد .

مغدانی افزود : راننده باید صلاحیت رانندگی و ارایه معرفی و تائید آن توسط اداره آموزش و پرورش داشته باشد .

وی تصریح نمود : راننده باید عدم ابتلا به بیماریهای مسری ، صرح و عدم اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل با ارایه گواهی از مراجع مربوط ، نداشتن سوء پیشینه موثر کیفری و محرومیت و یا محدودیتهای رانندگی و مراقبت از دانش آموزان در حین حرکت وسیله نقلیه و تذکرات لازم ایمنی به دانش آموزان و همکاری و کمک برای سوار شدن دانش آموزان را انجام دهد.

مغدانی تاکید نمود : اولویت ارایه خدمات حمل و نقل به دانش آموزان مدارس دخترانه با بانوان خواهد بود .

وی گفت : در صورتی که راننده از ادامه کار رانندگی با خودرو مدارس منصرف شود موظف است مراتب انصراف خود را از قبل کتبا به اطلاع مدرسه و اولیاء دانش آموز اعلام نماید .

سپس اعضاء کارگروه ماده 18 سرویس حمل و نقل دانش آموزی استان بوشهر بحث و تبادل نظر پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار