جلسه کار گروه حمل و نقل دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضاء برگزار شد + تصاویر

یاسوج (پانا) - بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش سازماندهی و نظارت و امر فرهنگی سرویس مدارس برای اولین بار به سازمان دانش آموزی واگذار شده است به همین دلیل برای انجام هرچه بهتر و افزایش رضایتمندی خانواده ها و نظارت بهتر و بیشتر، جلسه کار گروه حمل و نقل دانش آموزی با حضور اعضاء در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۳۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه کار گروه حمل و نقل دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد  با حضور اعضاء برگزار شد + تصاویر

جلسه کارگروه ماده 18 (سرویس حمل و نقل دانش آموزی) با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی،مدیر سازمان داش آموزی استان،رئیس پلیس راهور مرکز کهگلیویه و بویراحمد، نماینده شهرداری، رئیس اداره انجمن و اولیاء، نماینده ادارات حراست و ارزیابی آموزش و پرورش،نماینده حمل و نقل، نماینده اولیاء و نماینده دانش آموزان برگزار شد.

مدیر سازمان دانش آموزی در ابتدای جلسه با بیان اینکه سال گذشته سامانه ای به نام سپند در بحث سرویس حمل و نقل دانش آموزی فعالیت می کرد گفت: حراست وزارت آموزش به این موضوع ورود کرد و بنا به دلایل امنیتی جلوی فعالیت این سامانه را که متعلق به شرکتی خارج از آموزش و پرورش بود را گرفت.

سید نظام مرادی افزود: سازمان دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام سهندا برای سرویس مدارس کرد ه اند.

او تاکید کرد: هرگونه بکارگیری سرویس حمل و نقل دانش آموزی خارج از این سامانه وجاهت قانونی نداشته و بکارگیری و استفاده از این سامانه شامل تمام مدارس دولتی و غیردولتی می شود.

مرادی گفت: پیمانکارانی که قصد دارند در سرویس مدارس فعالیت کنند باید حتما دارای مجوز حمل و نقل ایاب و ذهاب دانش آموزی باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن ابراز رضایت از همکاری دستگاههای مرتبط در انجام وظیفه سنگین سرویس دانش آموزی اظهار داشت: امیدواریم با همت شرکت ها و نظارت دستگاهها ی مرتبط بتوانیم سال تحصیلی خوبی را به پایان برسانیم و برای سال آینده برنامه ریزی مناسبی در بحث سرویس مدارس داشته باشیم.

هادی زارع پور گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما در ساماندهی حمل و نقل دانش آموزی نگرش به جنبه های تربیتی و اخلاقی این مسئله است که باید کارگروه سرویس حمل و نقل مدارس بر اساس شیوه نامه ها و دستورالعمل ها به آن توجه داشته باشند.

نماینده اولیاء دانش آموزان نیز گفت: رانندگان سرویس مدارس باید دارای کارت سلامت و تندرستی باشند.

عادل اردشیری افزود: باید سرویس مدارس از نظر مدل خودرو، نظافت و شکل ظاهری متناسب با شرایط مورد نظر کارشناسان و دارای استاندارد های لازم باشند.

در ادامه جلسه رئیس پلیس راهور مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین تعامل را در بحث سرویس مدارس پلیس راهور و آموزش و پرورش با هم داشتند.

سرهنگ علی اقبالی پور با بیان اینکه سرویس مدارس از اولویت های پلیس راهور است افزود: در سال 97 نسبت به سال 96 حدود 30 درصد بیشتر با متخلفان سرویس حمل و نقل برخورد داشتیم. بر همین اساس جلوی فعالیت 33 دستگاه مینی بوس سرویس حمل و نقل دانش آموزی گرفته شد.

او تاکید کرد: سال گذشته از کلیه رانندگان تست سلامت گرفته شد و امسال نیز حتما این برنامه را اجرایی خواهیم کرد.

سرهنگ اقبالی پور یادآور شد: رانندگانی که می خواهند در سرویس حمل و نقل دانش آموزی فعالیت کنند باید صلاحیت فردی آنان توسط سازمان ناظر (سازمان دانش آموزی) و و وضعیت فنی خودروی آنها توسط پلیس مورد بررسی قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار