تحلیلگر بازار سرمایه در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

پیش بینی افزایش اجاره بهای مسکن با کاهش نرخ سود بانکی

تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی می تواند اجاره بهای مسکن را افزایش دهد ، اظهار کرد: افزایش قیمت طلا می تواند محرکی برای هدایت سرمایه به سمت بازار طلا باشد است اما بیشتر از 5تا 10 درصد میزان نقدینگی بازار نخواهد بود .

کد مطلب: ۵۱۷۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد

امیر حسین شریعتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ،عنوان کرد: این احتمال بسیار قوی است که سرمایه گذاران و سپرده گذاران نقدینگی خود را از بانک خارج نکنند به این دلیل که بازار ارز جذابیتی برای آنها ندارد و در بازار مسکن نیز اگرچه خرید و فروش اوراق با رونق همراه بوده اما تاثیرات چندانی بر معاملات مسکن نداشته است .

خرید اوراق مسکن به معنای خریداری بدهی بانکهاست
شریعتی با اشاره به رشد خرید اوراق مسکن در سال جاری عنوان کرد: کسانی که اوراق مسکن را خریداری می کنند در عمل بدهی مردم به بانکها را خریداری کرده اند
تحلیلگر بازار سرمایه خاطرنشان کرد: کاهش سود بانکی می تواند بازار اجاره بها را تحت تاثیر قرار دهد به این معنا که مالکان تمایل بیشتری به افزایش میزان اجاره و کاهش میزان پیش پرداخت مسکن داشته باشند .

وی افزود: مالکان حداکثر سه درصد به ازای هر یک میلیون تومان دریافت می کنند که با پائین آمدن نرخ سود افزایش اجاره با استقبال بیشتری مواجه می شود و می توان گفت که افزایش نرخ سود می تواند بخش اجاره را تحت تاثیر قرارداده و عملا شادابی در بخش فروش به دنبال نداشته باشد .
تزریق خطوط اعتباری به واحدهای ورشکسته چاره ساز تولید نخواهد بود
وی در خصوص تاثیرات کاهش نرخ سود بر تولید نیز عنوان کرد: به نظر می رسد بخش تولید هیچ برنامه ای ندارد به این معنا که صنعت برنامه و استراتژی مشخصی ندارد و سیاست هایی مانند تزریق خطوط اعتباری و کانالیزه کردن آن به این بخش چاره ساز نخواهد بود بلکه تولید باید برنامه ریزی داشته باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار