افزایش 6 درصدی مرگ موتور سواران در فصل بهار مازندران

مدیر كل پزشكی قانونی مازندران از افزایش 6 درصدی مرگ موتورسواران در سه ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

کد مطلب: ۵۱۷۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، علی عباسی تعداد كشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیكی را 36 نفر اعلام كرد و اظهار داشت: در این استان در سه ماهه سالجاری تعداد 144 نفر در حوادث رانندگی كشته شدند كه از این تعداد 36 نفر موتور سوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشت.

بیشترین شهر

عباسی تصریح كرد: بر اساس آمار شهرهای ساری با تعداد 6 ، جویبار با 5 و بابل با 4 نفر بیشترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

بیشترین ماه

وی افزود: بیشترین فوتی در ماه های اردیبهشت با 13، خرداد با 12 و فروردین با 11 مورد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

به تفکیک سن متوفیان

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بیشترین گروه سنی كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 15 (42 درصد) فوتی است و بعد از آن گروه سنی 11 تا 24 سال با 10 (28 درصد ) فوتی در رتبه بعدی قرار دارد و کمترین آن مربوط به سن کمتر از یک 10 سال با یک مورد به ثبت رسید.

به تفکیک محل تصادف و وضعیت متوفی

عباسی با اشاره به فوت تعداد 28 نفر (78درصد ) از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی اظهار داشت: تعداد 83 درصد (30نفر) راننده موتور و 17 درصد (6نفر) سرنشین موتور هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شكستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سه ماهه سالجاری بوده كه امید می رود موتور سواران با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، استفاده از كلاه ایمنی، عدم حمل مسافران و ترک نشینان خارج از ظرفیت و حرکات نمایشی و حمل بار غیر متعارف شاهد كاهش چشمگیر آن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار