مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهرخبرداد:

تولید 60 هزار اصله نهال پسته در نهالستان‌ مشگین‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: با راه‌اندازی نهالستان تولید پسته در مشگین‌شهر 60 هزار اصله نهال پسته تولید و روانه بازار شد.

کد مطلب: ۵۱۶۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،احمد شهریار در جریان بازدید از روند توسعه کشت پسته در مشگین‌شهر اظهار کرد: با توجه به وارد آمدن آسیب و خسارت به محصولات سردرختی باغداران مشگین‌شهر در سال‌های اخیر بر اثر سرمازدگی، ما شاهد اجرای طرح تغییر الگوی کشت در باغات مشگین‌شهر هستیم که امیدواریم با کشت گونه‌های جدید زمینه‌ای فراهم آید تا خسارت باغداران به حداقل برسد.

وی شهرت مشگین‌شهر را در تولید محصولات سردرختی به ویژه سیب و انگور یادآور شد و تصریح کرد: برای جایگزینی گونه‌های جدید، ما کشت پسته را که مقاوم به کم‌ آبی و سرمازدگی است به زارعان توصیه می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا بتوانیم این محصول را که با شرایط جوی و اقلیمی منطقه نیز سازگار است در بین باغداران توسعه بدهیم.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر فعالیت نهالستان تولید پسته مشگین‌شهر را یادآور شد و گفت: سالانه 60 هزار اصله نهال پسته در این منطقه تولید می‌شود تا باغداران بتوانند نسبت به کشت و توسعه این محصول اقدام کنند.

شهریار از برگزاری برنامه‌های آموزش رایگان کشت و همچنین افزایش مهارت برای پیوندزنی درختان پسته خبر داد و افزود: ما در این زمینه از پیوندزنان ماهر مرکز تحقیقات دامغان استان سمنان دعوت کردیم تا برنامه‌های آموزشی را مورد توجه قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر در این شهرستان بیش از 100 هکتار باغ پسته احداث شده که انتظار می‌رود سال به سال این روند توسعه پیدا کند.

شهریار پسته را از محصولات با ارزش افزوده بالا و عرضه دائمی به بازار توصیف کرد و ادامه داد: تلاشمان بر این است تا باغداران منطقه با درک اصل تغییر الگوی کشت نسبت به کشت این باغات و توسعه آن اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار