نیازها و مشکلات مناطق حاشیه نشین شهر احصا شده

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: نیازها و مشکلات مناطق حاشیه نشین شهر احصا شده و متناسب با هر منطقه، دستگاهی، متولی اجرای برنامه در آن منطقه شده است.

کد مطلب: ۵۱۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از همدان، مهرداد نادری‌فر در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان اظهار داشت: به تدوین منشور فرهنگی استان در سال 93 منشور فرهنگی استان با توجه به ضرورت‌های موجود، در 6 حوزه تقویت ارزش‌ها، صیانت از حقوق شهروندی، احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی، اصلاح الگوی مصرف، ارتقا فرهنگ ایثار، بهبود روابط خانودگی و اجتماعی و ارتقای نشاط اجتماعی تدوین شده و تاکنون 23 سند آن آماده شده و 2 سند دیگر آن نیز در دست تدوین است.
وی افزود: پس از نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری در سال 93 این دو کارگروه به دستور استاندار همدان برای اجرای برنامه‌های متناسب با شعار سال ایجاد شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در هریک از 6 محور ذکر شده موارد مربوط به هر حوزه به همراه دستگاه متولی اجرای برنامه،برنامه اجرائی آن و زمان اجرای طرح در سطح استان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای محقق اهداف سند مذکور اجرای برنامه‌هایی چون گسترش حرفه آموزی در روستاها، جذب جمعیت روستایی جهت حفظ نخبگان ،تشویق افراد توانمند به حضور در روستاها ،اطلاع رسانی درباره مضرات مصرف الکل و مواد مخدر، مبارزه با سبک زندگی غربی، تلاش برای کاهش طلاق و افزایش همسرگزینی از داخل روستا، جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های روستایی، برنامه‌ریزی جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان روستائی، آموزش لازم جهت رویاروئی با بلایای طبیعی و ارتقا وضعیت بهداشتی در روستا در دستور کار این سند است.
این مقام مسئول در ادامه با اکید بر لزوم توجه به سکونتگاه‌های غیر رسمی در استان اظهار داشت: توجه به نیازهای این مناطق و اجرای برنامه‌های مناسب برای توانمند ساختن آنها از دیگر وظایف دفتر امور اجتماعی استانداری همدان است.
وی با اشاره به تدوین سند توسعه اجتماعی فرهنگی روستاها ابراز کرد: این سند نیز از دیگر اقدامات دفتر امور اجتماعی استانداری بوده که هدف آن ارتقا برخی فرهنگ‌ها در روستاها می‌باشد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با تشریح ابعاد این سند بادآور شد: مقابله با بدعت‌ها در آئین‌های مذهبی، ارتقا و احیای جشن‌های مذهبی، تلاش برای حفظ فرهنگ اصیل روستائی، استفاده از جشن‌ها برای معرفی ظرفیت روستاها ،اجرای برنامه‌های آموزشی برای جلوگیری از نشر سبک زندگی غربی، افزایش سواد رسانه‌ای، تقویت برنامه‌های فرهنگی برای افزایش اعتماد مردم به دولت، اجرای برنامه‌های فرهنگی برای جلب مشارکت روستائیان در حل مشکلات و ایجاد هم‌افزائی بین روستائیان چند منطقه از مهم‌ترین اهداف این سند
وی افزود :به همین منظور نقاط حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی با بررسی‌های میدانی در سطح استان شناسائی شده و نیازهای فرهنگی اجتماعی این مناطق به همراه برنامه‌های لازم برای رفع مشکلات آنها نیز تدوین شده است.

/شهبازی محب/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار