مرحله نخست ساخت سازه فروزان در یارد تاسیسات دریایی خرمشهر آغاز شد

مدیر یارد خرمشهر وابسته به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: مرحله نخست ساخت سازه پروژه ' فروزان' در یارد تاسیسات دریایی خرمشهر آغاز شد.

کد مطلب: ۵۱۳۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ علی حاج آقایی خیابانی در آیین انتقال سکوهای 19 A و 21 پارس جنوبی از یارد دریایی خرمشهر به سمت دریا و مقصد پارس جنوبی اظهار داشت: سازه پروژه فروزان با وزن بالای 6 هزار تن با استانداردهای نفتی دریایی و انواع تیپ های مختلف فلزی در خرمشهر ساخته می شود.
وی افزود: این سازه با دقت بیشتر و با تجهیزات 30 درصد داخلی و مابقی قطعات خارجی، به دست مهندسان ایرانی احداث می شود.
وی با بیان اینکه 85 درصد نیروهای یارد خرمشهر بومی هستند، گفت: در یارد خرمشهر یک هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند و از فناوری ایرانی استفاده می کنند.
علی حاج آقایی خیابانی با اشاره به عملیات بارگیری 2 عرشه فاز 19 A و 21 پارس جنوبی گفت: امروز سکوهای بارگیری شده برروی شناور ابوذر 110به سمت پارس جنوبی حرکت کرده و تا پنج روز دیگر برای نصب، راه اندازی و اتصال به شبکه انتقال گاز آماده است.
وی افزود: عملیات ساخت این سکوها 2 سال و نیم با استاندارد بالا به طول انجامید و هم اینک حمل عرشه ها به صورت دوقلو بارگیری شده که این عملیات پیچیدگی بارگیری به همراه داشته که پیش از این از سوی شرکت های خارجی اجرا می شد ولی اکنون به دست نیروهای ایرانی انجام شده است.
وی ادامه داد: اکنون 2عرشه دیگر در یارد خرمشهر مربوط به فاز 23 و فاز آخر 19 A است که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عملیات بارگیری سکوی 19 A فاز 19 پارس جنوبی با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب از یارد خرمشهر نیز شنبه 29 خرداد آغاز شده بود.
عملیات بارگیری سکوی فاز 21 پارس جنوبی هم با ظرفیت تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز روز شنبه پنجم تیر در آیینی با حضور جمعی از مسئولان نفتی کشوری و استانی از یارد خرمشهر آغاز شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در آیین بارگیری سکوی دو هزار و700 تنی فاز 21 پارس جنوبی از یارد خرمشهر در جمع خبرنگاران گفته بود:در راستای اشتغالزایی و بهره گیری حداکثری از توان مهندسی نیروها به ویژه نیروهای بومی، بومی سازی دانش فنی طراحی و ساخت سکوهای نفتی در دستور کار این شرکت قرار دارد.
ابوالقاسم رحمانی اعتبار هزینه شده برای ساخت این سکوی نفتی را 250 میلیون دلار اعلام کرد و افزود:با بهره گیری از توان تخصصی نیروهای داخلی، میزان زیادی صرفه جویی ارزی شده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز در جریان آغاز عملیات بارگیری سکوی نفتی 21 پارس جنوبی گفته بود:با تکمیل پنج فاز مشترک گازی با قطر، روزانه 140 میلیون متر مکعب گاز از این میادین استحصال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار