مدیرکل پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش:

نظام شایستگی حرفه ای مربیان برای 50 درصد نوآموزان اجرا می شود

مدیر كل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: نظام جامع شایستگی حرفه ای مربیان پیش دبستانی امسال برای 50 درصد نوآموزان اجرا می شود.

کد مطلب: ۵۱۱۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، رخساره فضلی با تاكید بر برنامه مهم كیفیت بخشی این دوره گفت: تدوین نظام جامع شایستگی حرفه ای مربیان پیش دبستانی و مداخله بهنگام در آموزش و تربیت نوآموزان دارای نیازهای ویژه از اولویت های دفتر پیش دبستانی است كه نتایج حاصله از آن غیر قابل پیش بینی بوده و این طرح امسال برای 50 درصد از نوآموزان دوره پیش دبستانی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین و راهكار 1-5و 3-5 این سند ، به تبیین جایگاه وضعیت آموزش و پرورش پیش دبستانی تا قبل از تشكیل دولت تدبیر و امید پرداخت و از رویكرد غیر دولتی حاكم بر این دوره یاد كرد و افزود: دفتر آموزش پیش دبستانی از ابتدای دولت جدید با تعریف مجدد دفتر و آسیب شناسی وضع موجود از حیث ملی ، قانونی ،آموزشی و.. پرداخته است و بر اساس سیاست های كلان و برنامه مطرح شده در مجلس شورای اسلامی در سه محور برنامه ریزی كرده است كه استقرار مدیریت یكپارجه پیش دبستانی و توسعه كمی و كیفی این دوره با رویكرد آمایش سرزمین از مولفه های مهم در فرایندبرنامه ریزی فعالیت های دفتر بوده است كه با قدرت و قوت تمام ،در حال اجرا ست .

فضلی با تاكید بر این نكته كه اجرایی کردن طیف دوره پیش دبستانی مستلزم آن بوده كه به تمام مناطق اعم از مناطق برخودار ، نیمه برخودار و مناطق محروم ونیازمند توجه ویژه ای صورت پذیرد، تصریح كرد: این دفتر از ابتدای كار خود با ترسیم مدل مفهومی استقرار دوره وتبیین طیفی از 100 درصد دولتی تا 100 درصد غیر دولتی بر اساس میزان محرومیت اقدامات قابل توجهی ارائه کرده است .
وی با ارائه نمودار مقایسه ای به ظرفیت های كلاس های چند پایه و مقایسه تعداد نوآموزان در سال های 92 و 94 اشاره كرد و روند رو به رشد نوآموزان مناطق دوزبانه را از 37 هزار و 500 نفر در سال 92 به بیش از 106 هزار نفر در سال 94 برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار