استان چهارمحال و بختیاری:

ساماندهی ٣٥٠ پایگاه برای اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از ساماندهی ٣٥٠ پایگاه برای اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۵۱۰۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا استان چهار محال و بختیاری ،جواد کارگران دهکردی طرح غنی سازی اوقات فراغت افزود: طرح غنی سازی اوقات فراغت در استان که با عنوان آسمانی ها نامگذاری شده همزمان با سراسر کشور از ٢٠ تیرماه آغاز و تا ١٣ شهریور ادامه دارد.
وی از فعالیت ٤٠٠ کانون در مساجد استان خبر داد و گفت: از این تعداد در ٣٥٠ پایگاه با حضور یک هزار و ٢٠٠ مربی برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت در شهرستانهای ٩ گانه استان اجرا می شود.
کارگران دهکردی، برگزاری کلاسهای قرآن، احکام، آموزش کار در فضای مجازی، خطاطی، نقاشی، اردوهای تربیتی درون و برون استانی، کتاب و کتابخوانی و نشریه نویسی را از مهمترین برنامه های این طرح برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اختصاص ٨ میلیارد ریال اعتبار به کانونهای مساجد استان در سال گذشته، افزود: بیشترین اعتبارات این اداره کل به فعالیت های دینی و قرآنی اختصاص داده می شود.
کارگران خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته بیش از یک میلیارد ریال اعتبار در خصوص توسعه فعالیت های قرآنی در استان هزینه شد.
مسوول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار کرد: برگزاری جشنواره عکس آسمانی ها، برگزاری دومین مسابقه پوستر طرح غنی سازی اوقات فراغت، اجرای جشن به استقبال ماه آسمانی، برپایی کارگاه نشریه نویسی، برگزاری جشنواره مدهامتان و شناسایی استعدادهای قرآنی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان است.
حجت الاسلام مراد یوسفی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از دیگربرنامه های این کانونها عنوان کرد و گفت: هم اکنون ١٧٦ کتابخانه باز و بسته در کانونهای مساجد استان فعال است.
وی خاطرنشان کرد: مسابقه طراحی پوستر، اجرای برنامه های ورزشی، بهره گیری از مبلغان مذهبی در پایگاه های طرح غنی سازی اوقات فراغت، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و حضور اعضای کانونهای مساجد استان در طرح شبهه زدایی دینی در استان از دیگر برنامه های اجرایی این نهاد است.
طرح غنی سازی اوقات فراغت از سوی کانونهای مساجد به منظور احیای نقش محوری مسجد و با هدف و کارکرد اصلی جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، از طریق کلاس ها و برنامه های متنوع اجرا می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار