نشست تخصصی وقف باحضورمدیرکل اوقاف استان، فرمانداران و بخشداران

نشست تخصصی وقف با حضور مدیر کل اوقاف استان، فرمانداران وبخشداران در استانداری همدان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۰۹۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از همدان، در این دیدار مدیر کل اوقاف استان در جمع فرمانداران به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره در خصوص موقوفات و بقاع متبرکه پرداخت.
حجت الاسلام محمد کاروند ضمن گرامیداشت ایام پر فضیلت ماه مبارک رمضان، این ماه را آئینه تمام نمای عبودیت و بندگی انسان در براب خالق خویش دانست و افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان منطبق بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، اقدام به برگزاری طرح سراسری ماه مبارک رمضان با عنوان "ضیافت الهی" نموده است.
وی با بیان اینکه 45 بقعه متبرکه شاخص ، میزبان هم استانیهای عزیز می باشد، اظهار داشت: برگزاری خیمه های معرفت، ایستگاههای همه واقف باشیم، غرفه های فرهنگی و قرآنی، اتاق مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل اعتقادی و احکام از جمله برنامه های این طرح در امامزادگان استان است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به نامگذاری امسال" بنام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، اظهار داشت: همزمان با ارسال برنامه جامع سالانه از سوی سازمان اوقاف، این اداره پس از تشکیل جلسه و استماع گزارش همکاران در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه، برنامه های عملی مدونی را در راستای تحقق شعار امسال و عمل به آن در نظر گرفته است.
حجت الاسلام کاروند در عین حال تصریح نمود: امسال در حوزه افزایش بهره وی موقوفات و تنظیم و تجدید اسناد اجاره، با ارائه برنامه هایی منطبق بر اقتصاد مقاومتی، در راستای پیشبرد و انجام این وظیفه مهم در مجموعه اوقاف استان هستیم.
وی با اشاره به اقدامات اوقاف استان در زمینه فرهنگی، افزود: برگزاری طرح آرامش بهاری (ایام نوروز)، ضیافت الهی (ماه مبارک رمضان)، نشاط معنوی (غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان)، ولایت علوی، اکمال دین نبوی (عید غدیر خم)، سفره های آسمانی (اطعام مستمندان)، بصیرت عاشورایی (ایام محرم و صفر)،برپایی موکبهای پذیرایی اربعین اعم ازاستان و خارج از استان و هفته وقف از جمله این اقدامات می باشد
در پایان کلیپ اهم اقدامات انجام شده توسط اوقاف استان، برای حاضران پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار