در کل استان حدود 20 هزار شغل هدف گذاری شده است

برای تامین آب شرب روستاها 32 مجتمع آبرسانی تا پایان سال به بهره برداری می رسد تا 307 روستا از آب شرب برخوردار شوند که در این راستا هفت مجتمع نیز توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

کد مطلب: ۵۰۸۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، نشست ائمه جمعه، علما و روحانیون با استاندار قزوین یکشنبه30 خرداد 95 با حضور آیت الله باریک بین امام جمعه سابق قزوین، آیت الله محمدی تاکندی نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری،حجت الاسلام والمسلمین محمد تلخابی نماینده خبرگان رهبری و همتی استاندار قزوین در سالن باغستان استان قزوین برگزار شد.

فریدون همتی استاندار قزوین در این نشست ضمن تشریح مشکلات و اولویت های استان خواستار همراهی روحانیون با برنامه های دولت در استان شد و گفت: دولت خود را نیازمند همراهی و مشارکت همه گروهها، مردم و روحانیون می داند و از انتقاد سازنده نیز استقبال می کند.

همتی اضافه کرد: در حوزه صنعت حدود 700 واحد صنعتی نیمه فعال با مشکلات جدی روبرو است که ناشی از فرسودگی، نداشتن تکنولوژی روز، نداشتن بازار فروش محصول، کمبود سرمایه در گردش، اختلاف سهامدار و شرکا و موارد دیگر است که با یک عزم ملی در صدد فعال کردن آنها هستیم.

استاندار قزوین بیان کرد: نرخ بیکاری در استان از 11.9 درصد به 11.7 درصد کاهش یافته و اولویت ما کاهش این نرخ با استفاده از ظرفیت های موجود است. همتی یادآور شد:درحوزه منابع آبی باکسری 800 میلیون مترمکعبی روبرو هستیم که برای تامین این کسری با ساخت سد بالاخانلو با حدود 120 میلیارد تومان اعتبار آن را در سال 96 آبگیری می کنیم و در سفر هیئت دولت به استان سد نهب و بالاخانلو را مصوب می کنیم تا کار سرعت یابد. همتی تصریح کرد: با کنترل مصرف چاههای مجاز، بستن چاههای غیرمجاز و مدیریت مصرف می توانیم تا 400 میلیون مترمکعب آب راصرفه جویی کنیم و در بخش کشاورزی هم باید به سمت تغییر الگوی کشت و مدرنیزه کردن آبیاری برویم.

همتی ادامه داد: برای تامین آب شرب روستاها 32 مجتمع آبرسانی تا پایان سال به بهره برداری می رسد تا 307 روستا از آب شرب برخوردار شوند که در این راستا هفت مجتمع نیز توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

همتی ضمن اشاره به این که اجرای طرحهای حوزه کشاورزی استان بیش از 2500 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد گفت: در بهترین شرایط درگذشته سالانه 30 میلیارد تومان برای اجرای طرحهای حوزه کشاورزی تخصیص داده شده که اگر بخواهیم فقط به منابع دولتی اتکا کنیم اجرای این طرحها بیش از 50 سال زمان لازم دارد.

استاندار قزوین اظهار کرد: ایجاد یک کارخانه بزرگ لبنی در استان ضروری است تا تولید شیر را دوبرابر کرده و به صادرات بیشتر هم فکر کنیم تا روند توسعه صنعت و افزایش تولید استان سرعت یابد.

استاندار در رابطه با حمایت از صنعت بیان کرد: از مجموع 700 واحد مشکل دار استان،در مرحله اول 400 واحد مورد حمایت قرار می گیرند و 350 واحد نیز از محل منابع داخلی تسهیلات می گیرند تا مشکلات خود را برطرف کنند.

همتی افزود: در کل استان حدود 20 هزار شغل هدف گذاری شده که 5 هزار شغل در روستاها خواهد بود که این کار با کمک بهزیستی و کمیته امداد محقق خواهد شد.

استاندار قزوین گفت: افزایش صادرات از دیگر برنامه های استان است و صادرات 350 میلیون دلاری فعلی به 800 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار هدف گذاری شده است که با کمک بخش خصوصی و دولتی آن را محقق خواهیم کرد.

همتی در پایان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی فقط با اتکا به دولت نتیجه نمی دهد بلکه با ساماندهی باید همه ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی را به کار گرفته و با تعامل، وحدت و انسجام ملی در فضایی توام با آرامش در مسیر منویات رهبری گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار