حضور پررنگ آموزش و پرورش در بیست و چهارمین نمایشگاه قران

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قران کریم با شعار ˝به سوی فهم قران˝ با حضور فعالان حوزه های قرانی کشور دیروز در مصلای امام خمینی ˝ره˝ رسما گشایش یافت.

کد مطلب: ۵۰۶۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قران کریم با شعار "به سوی فهم قران" عصر روز دوشنبه 24 خرداد 94 در محل مصلای امام خمینی "ره" رسما گشایش یافت.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران ویژه مراسم افتتاحیه با اشاره به قرآن در مقام کتاب جامع هدایت و سعادت بشر اظهار داشت: هدایت صحیح جامعه و محیط خانواده، مدرسه و دانشگاه همچنین در جامعه درسایه این منبع الهام بخش امکان پذیر است و عنصر تعالی بخش هنر و اندیشه در ذیل این کتاب آسمانی می تواند زمینه های تعالی مفاهیم آنرا برای جامعه بازگو کند.

وی با اشاره به مصداق های مختلف دوری از مفاهیم والای قرآنی از جمله تضییع حقوق مردم ،رواج غیبت و دروغ گفت : اگر برنامه ریزی هایی که در مجموعه نظام صورت می گیرد بر اساس قرآن و فرهنگ قرآنی باشد قطعا ثبات و آرامش در جامعه حکم فرما می شود و آسیب های جامعه نیز کاهش می یابد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : امروز می توان ادعا کرد بزرگترین خلاءجوامع محجور ماندن از آموزه های عملی قرآن است.

رونمایی از نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام

در این مراسم از نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام با عنوان "گنج آسمانی" رونمایی شد که این قرآن حاصل تلاش 8 هنرمند اصفهانی و یک هنرمند از استان مرکزی است.

خط این اثر ثلث و در عرض حدود 1.5 سانتی‌متر در طول 7 سال توسط استاد ماهرویی کتابت و با تأئید آیت‌الله صافی نگارش و علامت‌گذاری شده است. طراحی 176 تذهیب اختصاصی در هر صفحه توسط صادق‌زاده یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اثر ماندگار است. جلد این قرآن نفیس نیز از نقره و پلاتین و همچنین 1350 برلیان و یاقوت کبود است.

در مراسم دیروز همچنین از هفت جلد شرح نهج البلاغه اثر حجت الاسلام حمیدزاده رونمایی شد.

حضور فعال آموزش و پرورش در نمایشگاه بیست و چهارم

یکی از مهم ترین بخش های نمایشگاه قران امسال غرفه های وزارت آموزش و پرورش است که اداره کل قران و عترت وزارتخانه عهده دار فعالیت های این بخش می باشد. دارالقران های، آموزش و پرورش استثنایی، آموزش قران با خلاقیت های تصویری، آموزش قرائت صحیح قران و چندین غرفه دیگر نمایندگان آموزش و پرورش در نمایشگاه امسال هستند که در نخستین روز برگزاری نمایشگاه توجه خانواده ها و دانش آموزان را به این بخش جلب کرده بودند.

نمایشگاه بین المللی قران امسال در 9 بخش کودک و نوجوان، بانوان، عفاف و حجاب، دیجیتال، فروش و بازرگانی، هنر، بین الملل، بخش ویژه و موسسات فعالیت های خود را ارائه می کند.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 24 خرداد تا 8 تیر برابر با (7 تا 22 رمضان المبارک) به مدت 16 روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) همه روزه از ساعت 18 تا 23:30 برپا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار