معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد:نمایشگاه قرآن کریم یک جشنواره ملی است

تهران (پانا) - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه قرآن کریم را یک جشنواره ملی عنوان کرد که همه نهادهاد و سازمان های مرتبط در سطح کشور را درگیر خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۱۲۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد:نمایشگاه قرآن کریم یک جشنواره ملی است

عبدالهادی فقهی زاده امروز دوشنبه ۲۰ فروردین ۹۷ در نخستین نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سطح ملی کشور و بین‌الملل جهان اسلام هستیم.

وی با اعلام شعار قرآن چلچراغ هدایت برای نمایشگاه بیست و ششم گفت: این شعار به ویژه با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به عنوان نقطه عطفی در نگرش دینی و استکبارستیزی تناسب دارد.

فقهی زاده با اشاره به اهداف نمایشگاه امسال گفت: اهداف در ۴ حوزه اصلی تدوین شده اند که شامل ۱. تامین و ارتقاء باورهای دینی جامعه ۲. توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی ۳. جهت دهی به تولید آثار و معارف قرآن و عترت ک ۴. گسترش گفتمان قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به سیاست های نمایشگاه بیست و ششم قرآن کریم خاطرنشان کرد: توجه خاص به فضای مجازی، توجه ویژه به عنصر هنر در انتقال آموزه های قرآنی، توجه به محوریت قرآن و عترت در جهت تقویت وحدت اسلامی و نیز اهتمام ویژه به اقتصاد فرهنگ در جهت اقتصاد مقاومتی از مهم ترین سیاست های نمایشگاه بیست و ششم قرآن درنظر گرفته شده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما نمایشگاه بیست و ششم قرآن کریم را یک جشنواره ملی تلقی میکنیم که تنها اختصاص به چند روز و چندهفته ندارد؛ بلکه یک جشنواره همگانی است که نهادها و موسسات و تشکل های صنفی و سازمان های دولتی و نظامی در آن درگیر خواهند شد و ماه رمضان درواقع اختتامیه این جشنواره بزرگ ملی برگزار می شود.

وی نمایشگاه قرآن را فرصت مغتنمی برای عرضه آثار هنری قرآنی عنوان کرد و گفت: این آثار باید به عنوان ابزاری برای جریان سازی در حوزه فرهنگ دینی در جامعه اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

نمایشگاه قرآن برآیند اهتمام عمومی به حوزه قرآن و عترت است

فقهی زاده نمایشگاه بین المللی قرآن را برآیند اهتمام عمومی به حوزه قرآن و عترت عنوان کرد که دولت به عنوان وظیفه به آن نگاه میکند.

توجه ویژه به بخش بین الملل خواهیم داشت

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت بخش بین الملل در نمایشگاه بیست و ششم قرآن کریم گفت: یکی از اقدامات ویژه بخش بین الملل نمایشگاه انتشار ویژه نامه نمایشگاه به ۴ زبان خارجی شامل عربی، انگلیسی، اردو و فرانسه است. همچنین قصد داریم از برخی خبرگزاری های تاثیرگذار جهان اسلام از جمله المنار برای حضور در نمایشگاه دعوت بعمل آوردیم.

پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه بیست و ششم قرآن راه اندازی شد

فقهی زاده از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه بیست و ششم قرآن به آدرس www.iqfa.ir خبر داد و افزود: امسال فراخوانی برای طرح ها و ایده های نواورانه داده ایم که در سایت نمایشگاه منتشر شده است.

به گفته فقهی زاده بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم طبق روال سالیان گذشته در ماه مبارک رمضان و به احتمال بسیار بالا در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار