نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوانسار با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوانسار با اصحاب رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۵۰۶۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ، مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار با بیان عملکرد شبکه در زمان اجرای طرح تحول سلامت؛اقدامات شبکه را به سه حوزه بهداشت،درمان و پشتیبانی تقسیم نمود و گفت:"بهبود استاندارد های فضای فیزیکی،بهبود استاندارد تجهیزات،بهبود استاندارد نیروی انسانی و استقرار برنامه مراقبت های سلامت در شهر از اقدامات انجام شده در زمینه بهداشت بوده است."
دکتر علی علایی اخذ مجوز و بودجه ساخت یک باب خانه بهداشت با متراژ تقریبی 92متر مربع در روستای سنگ سفید، تکمیل و افتتاح یک باب خانه بهداشت در روستای دوشخراط،تعمیرات اساسی مرکز بهداشتی درمانی دکتر شریعتی،بازسازی کامل یک باب پانسیون پزشک مرکز بهداشتی درمانی بیدهند،اصلاح دیوار مرکزبهداشتی درمانی شهید منتظری واقع در دوراهی قودجان، محوطه سازی مرکز بهداشت درمانی روستای ویست، خانه بهداشت روستای دوشخراط و ستاد مرکز بهداشت ، بهسازی سیستم فاضلاب مرکز بهداشتی درمانی روستای خم پیچ،بازسازی سالن اجتماعات مرکز بهداشت و اخذ مجوز احداث ساختمان نگهبانی ستاد شبکه را از اقدامات شبکه در بخش بهبود استاندارد های فیزیکی برشمرد و افزود:در بخش بهبود استاندارد های فضایی، فرمانداری شهرستان بوجه ای بالغ بر50 میلیون تومان در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار داد.
وی در مورد اقدامات انجام شده درزمینه بهبود استاندارد تجهیزات اذعان داشت: درسال 1394 با عنایت به اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت،رایزنی های با مراکز بهداشت استان نسبت به اخذ بودجه صورت گرفت که اعتباری بالغ بر 170میلیون تومان جهت خرید اقلام مورد نیاز پزشکی،دندان پزشکی،آزمایشگاهی،اداری و زیستی دریافت شد.
علایی ادامه داد:دستگاه رادیوگرافی دندان نیز با مشارکت خیر بزرگواری جهت استفاده در بخش دندانپزشکی مرکز سلامت جواهری تامین و بهره برداری شد.
مدیر شبکه بهداشت خوانسار با اشاره به بهبود استاندار های نیروی انسانی اظهار داشت " تامین نیروهای کلیه مراکز بهداشت و درمان شهرستان خوانسار از جمله پزشک خانواده و ماما به صورت 100درصدی صورت گرفته است. و همچنین اقداماتی در زمینه قرار داد با شرکت خدمات پزشکی پرستاری انجام شد که 11نفر پرسنل فنی وخدماتی در حال ارائه خدمت به مردم شهرستان در مرکز سلامت جامعه جواهری هستند.
علاوه بر آن،علایی از کشف دو تن عسل تقلبی و معدوم نمودن آنها، تشخیص و شناسایی3نوزاد مبتلا به هایپوتیروئیدی و تحت مراقبت قرار دادن آنها،اجرای مرحله اول طرح تحول در حوزه بهداشت دهان و دندان،بکارگیری نمونه گیر زن در آزمایشگاه بهشتی مرکز سلامت جامعه جواهری،برقراری شیفت های بعد از ظهر کلینیک دندانپزشکی مرکز سلامت جامعه جواهری و راه اندازی مرکز نمونه گیری آزمایشگاه ویست به عنوان سایر اقدامات شبکه بهداشت و درمان خوانسار در زمینه بهداشت خبر داد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار به فعالیت های عمرانی،تجهیزاتی و درمانی به عنوان اقدامات انجام شده در حوزه درمان اشاره کرد و به صراحت بیان کرد:"شهرستان خوانسار به علت پیری جمعیت به ICU نیاز مبرمی دارد . " و از افتتاح بخش جدید ICU در بیمارستان فاطمیه وآسانسور دوم بیمارستان فاطمیه حداکثر تا نیمه تیرماه خبرداد.
وی در ادامه راه اندازی مرکز روانپزشکی در خوانسار را از اقدامات عمرانی حوزه درمان دانست و افزود:"با فعال سازی بخش روانپزشکی ،اولین بیمارستان غرب استان خواهیم بود که دارای بخش روانپزشکی است ."
علی علایی ضمن اشاره به واگذاری داروخانه بیمارستان به بخش خصوصی،خاطر نشان کرد:"با این واگذاری 95 درصد داروهای مورد نیاز بیماران در بیمارستان تامین و موجب کارآفرینی 9نفر از همشهریانمان شد."
گفتنی است این نشست خبری در روز سه شنبه 18خرداد ماه سال 1395 در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان خوانسار برگزار گردید.
در این نشست، مدیر شبکه،به ارائه فعالیت های انجام شده در خصوص طرح تحول سلامت پرداخت و در پایان خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار