رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد: طلب 181 میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی قم از شرکت‌های بیمه‌گر

قم (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از طلب 181 میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی قم از بیمه‌ها درخصوص پرداخت به پزشکان و خرید ملزومات پزشکی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد: طلب 181 میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی قم از شرکت‌های بیمه‌گر

به گزارش خبرنگار پانا از قم صبح امروز دکتر ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد به تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه سلامت استان پرداخت.

ایرانی خواه با اشاره به غیر قابل قیاس بودن اقدامات قبل و بعد از انقلاب در حوزه سلامت اظهار کرد: تعداد ارقام در زمینه تخت های بیمارستانی، سلامت، مرگ و میر مادر و کودک و سایر اقدامات پزشکی قبل از انقلاب با کشورهایی مثل اتیوپی به صورت (Under Develop) محاسبه می شد که امروز ایران در قله پیشرفت خصوصاً در عرصه عمل های جراحی پیوند اعضاء و جلوتر از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: هیچ بیماری یا مرضی نیست که در داخل کشور برای درمان آن نتوان اقدام مناسب عرضه کرد البته در برخی موارد افراد به صورت سلیقه ای ممکن است تمایل به مراجعه به اطبا در خارج از کشور یا جای بخصوصی داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به دستور حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل دانشگاه علوم پزشکی و اقدامات علمی صورت گرفته، جایگاه علمی ایران از رتبه 170 به رتبه 17 دنیا رسیده که البته در افق 1404 این رقم تک رقمی خواهد شد.

ایرانی خواه خاطر نشان کرد: ما که در قبل از انقلاب بیمارستان مجهز و پزشکان متخصص کافی نداشتیم، هم اینک اقدام به تربیت دانشجویان خارجی نیز می نماییم، و این که از جهت تعداد دانشگاه و دانشجویان به این درجه رسیدهایم، باعث افتخار در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مسئول بهداشت و درمان قم بیان کرد: امروز در بحث شاخص های درمان بیش از 2000 تخت بیمارستانی در قم وجود دارد که تا افق 1404 این رقم به مقدار 2/4 به ازای هر 1000 نفر خواهد رسید.

وی افزود: قم دومین دانشگاه در سطح کشور است که بیشترین دانشجو را در زمینه پزشکی و پیرا پزشکی تربیت و تقدیم جامعه می کند.

ایرانی خواه تأکید کرد: قم اولین استانی است که در زمینه نظام تثبیت و ارجاع سلامت، اقدامات ارزنده ای را پایه گذاری کرده و هم اینک برای بیش از 100 هزار نفر پرونده سلامت تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیش از 180 پایگاه خدماتی بهداشتی در قم فعالیت می کنند که با توجه به گستره خدمات آن از اولین ها در سطح کشور هستیم.

وی در زمینه تحقیقات و مقالات علمی و زیست فن آوری افزود: در حالی که در گذشته تنها 4 مقاله علمی در سطح بین المللی داشتیم هم اینک بیش از 233 مقاله دانشمندان ایرانی به عنوان مرجع علمی شناخته شده مطرح است.

ایرانی خواه ضمن اشاره به بدهی سنگین شرکت های بیمه ای به این دانشگاه تأکید کرد: هم اینک بیش از 181 میلیارد تومان طلب از شرکت های بیمه گر داریم که حجم عظیمی از آن مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است که از این میزان، 130 میلیارد بابت حق الزحمه پزشکان و 20 میلیارد مربوط به ملزومات پزشکی و دارویی است که با توجه به نیاز مبرم این دانشگاه و بدهی بالا آن به مراکز درمانی، لازم است برای این معضل تدبیری از طریق استانداری یا نهادهای ذیربط اندیشیده شود.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به سئوالات خبرنگاران در خصوص کاستی های درمان استان پاسخ و دستورات لازم را جهت پیگیری آن داد.

شایان ذکر است با توجه به ساخت و سازهای بیمارستانی در حال انجام در سطح استان به زودی شاهد اتفاقات و خبرهای بسیار خوشی در حوزه سلامت استان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار