راه اندازی بازارچه دائمی توانمندیهای بانوان در سرای سعدالسلطنه قزوین

با همکاری شهرداری مقرر شده تا مکانی در اختیار بانوان توانمند قرار گیرد تا این افراد بتوانند در کنار امور خانواده از ظرفیت ها و توانمندی های خود در امور اقتصادی استفاده کنند.

کد مطلب: ۵۰۲۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین پنجشنبه 13 خرداد 95 در نشست جمعی از تشکلهای مردم نهاد استان که در استانداری قزوین برگزار شد ضمن اشاره به این که تقویت سازمان های مردم نهاد، از اهداف دولت تدبیر و امید است بیان کرد: تقویت جایگاه سازمان های مردم نهاد در جامعه موجب افزایش مشارکت عمومی در جامعه می شود و به موفقیت در کار نیز کمک می کند.

بیدخام اضافه کرد: ایجاد شبکه تخصصی ارتباطی در حوزه زنان و خانواده و سازمان‌های مردم نهاد به منظور تعامل و هم‌افزایی بیشتر تشکل‌های مردمی با یکدیگر و نهادهای دولتی ضروری است و با کمک مردم ممصم هستیم این کار صورت گیرد.

بیدخام ایجاد بانک جامع اطلاعاتی سمن ها و سازمان های مردم نهاد را در استان امری ضروری دانست و گفت : زمینه ایجاد سازمان های مردم نهاد در دولت یازدهم تسهیل شده و دولت با بهبود شرایط به دنبال توسعه و تقویت فعالیت تشکل های غیردولتی است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین ضمن اشاره به این که در سال‌های اخیر در راستای شناسایی و ارتقاء توانمندی‌های بانوان در استان اقدامات خوبی صورت گرفته یادآور شد : توسعه و ارتقاء فعالیت‌ها و مشارکت‌ های بانوان استان از جمله برنامه‌های اولویت‌دار و مورد حمایت استانداری است و با این امر گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان برداشته می‌شود چرا که بهره ‌گیری از توانمندی‌های بانوان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، می‌توان توسعه تولیدات بومی را دنبال کرد.

بیدخام از راه اندازی بازارچه دائمی توانمندیهای بانوان در سرای سعدالسلطنه قزوین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با همکاری شهرداری مقرر شده تا مکانی در اختیار بانوان توانمند قرار گیرد تا این افراد بتوانند در کنار امور خانواده از ظرفیت ها و توانمندی های خود در امور اقتصادی استفاده کنند.

بیدخام ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های دائمی خود اشتغالی برای بانوان کارآفرین و زنان روستایی و سرپرست خانوار استان ضروری است و این امر موجب ایجاد اشتغال و کمک به رونق اقتصادی خانواده ها خواهد شد.

بیدخام خاطرنشان کرد:دولت تدبیر وامید توجه زیادی به حضور بانوان در عرصه اجتماعی دارد و تلاش می کند فعالیت این گروه در حوزه اقتصادی محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار