پیشنهاد ایجاد شهرک زیارت دانش آموزی به آستان قدس رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در دیدار با مسولان آستان قدس رضوی پیشنهادات یازده گانه ای داشت که یکی از آنها ایجاد شهرک زیارت دانش آموزی در این استان بود.

کد مطلب: ۵۰۲۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، سیدجواد حسینی به همراه دیگر مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه هم اندیشی با"مجردی" مدیرکل حج و زیارت و خاکساری معاون امداد و محرومین آستان قدس رضوی، همکاری های آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند.

حسینی در این دیدار 11 پیشنهاد ارائه کرد که این پیشنهادها به شرح زیر است:
1- ایجاد شهرک زیارت دانش آموزان سراسر کشور به منظور ارتقای فرهنگ و معرفت نسبت به زیارت
2- گسترش فعالیت های مربوط به زیارت اولی ها که معمولا در دهه کرامت انجام می گیرد و سال گذشته بیش از 15 هزار دانش آموز زیارت اولی از سراسر کشور به حرم مطهر امام مهربانی ها حضرت رضا (ع) شرفیاب شدند، این فعالیت می تواند علاوه بر ایام دهه کرامت در سایر ایام سال نیز اتفاق بیفتد از حیث کمی گسترش یابد و از حیث کیفی نیز والدین دانش آموزانی که زیارت اولی محسوب می شوند نیز به همراه دانش آموزان به زیارت دعوت شوند.
3- در مسیر جاده ولایت(از مدینه تا مرو) مدارسی توسط آستان قدس رضوی با کارکردهای چندگانه آموزشی-اقامتی و زیارتی طراحی و احداث شود.
4- اردوگاه ها، مراکز رفاهی و مدارس آموزش و پرورش در خدمت طرح گسترده زیارت اولی ها قرار گیرد که قرار است فراتر از حد دانش آموزی و با نشانه گیری سالانه یک میلیون زیارت اولی محقق شود.
5- با رویکرد عدالت آموزشی و محرومیت زدایی آستان محترم قدس رضوی ساخت مدارس غیر دولتی امام رضا(ع) را در سطح مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد گسترش دهد.
6- با رویکرد مهارت آموزی و توسعه متوازن رشته ها و اصلاح ساختار نیروی انسانی مورد نیاز جامعه، ساخت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گیرد.
7- ارتقای فرهنگ میزبانی زائرین آقا علی ابن موسی الرضا(ع) از مهم ترین اموری است که در مبحث زیارت باید مورد توجه قرار گیرد، این موضوع با تکمیل پروژه بزرگ هنرستان گردشگری و زیارت که در مجموعه حرم مطهر قرار گرفته است و 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیز علاوه بر توانمندسازی نیروی انسانی برای ارائه خدمات بیشتر امکان اقامت 800 نفر را نیز دارا می باشد، با کمک آستان قدس رضوی می تواند گام مهم و موثری در تواناسازی خادمین به زائرین و ارتقای فرهنگ میزبانی محسوب گردد.
8- استفاده مطلوب از شرکت های زیارتی که در امر حج و امور مذهبی ارائه خدمات می نمایند در گسترش کمی و کیفی زیارت، در جذب و گسترش و ارائه سفرهای زیارتی آسان و ارزان و روان و کیفی نقش انکار ناپذیری را ایفا می نماید.
9- سازمان دانش آموزی و مجموعه تشکل های وابسته به آن در امر خدمات رسانی به زائرین به شکل مطلوب می توانند نقش آفرینی کنند.
10- ظرفیت 92 هزار معلم و 55 هزار بازنشسته فرهنگی می تواند در قالب طرح خادمان افتخاری حرم آستان قدس رضوی در ابعاد مختلف: اطلاع رسانی، سلامت،حمل و نقل، تغذیه، امنیت و سایر امور در ارائه خدمات و نیز ارتقای آن نقش آفرینی نماید.
11- آموزش و پرورش خراسان رضوی با ایجاد موسسه ای به نام" حمد" با استفاده از مجموعه خیرین و معلمان طرحی تحت عنوان اعزام کل دانش آموزان استثنائی کشور در طول هر سال حداقل یک بار به زیارت امام رضا(ع) را در حال اجرا دارد و مجموعه پایگاه اردویی امام رضا(ع) را در خدمت این کار بزرگ قرار داده است که ان شاء ا... با کمک و مساعدت آستان قدس رضوی این طرح نیز می تواند از کیفیت و کمیت بیشتری برخوردار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار