500 باغدار طارمی برداشت گیلاس را شروع کردند

برداشت چهار رقم محصول گیلاس از ابتدای خرداد جاری در سطح باغ های شهرستان طارم توسط 500 باغدار آغاز شده است و تا پایان تیر ادامه دارد.

کد مطلب: ۵۰۰۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، مدیر این دستگاه اجرایی افزود: در این شهرستان طارم حدود 133 هکتار باغ گیلاس وجود دارد که 97 هکتار آن بارده است .

به گفته علیرضا عماری، پیش بینی می شود از مجموع باغ های بارده منطقه حدود 410 تن محصول نوبرانه گیلاس برداشت شود .

وی بیشترین سطح زیر کشت و تولید محصول گیلاس شهرستان طارم را در روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان بیان کرد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: این روستاها به دلیل داشتن شرایط اقلیمی خاص از جمله شب‌های خنک و روز‌های گرم با شدت آفتاب بالا موجب شده محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و خریداران زیادی را از اقصی نقاط استان زنجان به این روستاها بکشاند .

عماری پیش بینی درآمد حاصل از برداشت محصول گیلاس در شهرستان طارم را 21 میلیارد ریال باشد .

وی ارقام گیلاس مورد کشت این شهرستان را تک دانه، مشهدی، شبستری و محلی برشمرد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: برداشت گیلاس با توجه به زمان رسیدن ارقام مختلف در شهرستان تا اواخر تیر ماه ادامه داشته خواهد داشت .

شهرستان طارم به واسطه کشاورزان تلاشگر و زحمت کش بزرگترین مرکز تولید زیتون کشور است که سالانه 40 هزار تن از این محصول را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند .

فعالیت در زمینه های کشاورزی، زراعت، باغبانی و دامپروری در شهرستان طارم رونق چشمگیری دارد و از این رو نزدیک به 95 درصد مردم این شهرستان در امور مربوط به کشاورزی فعالیت می کنند .

کشاورزان طارمی از ابتدای امسال تاکنون اقدام به کاشت گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل و محصولات جالیزی از قبیل طالبی، خربزه، هندوانه، خیار، کدو انواع لوبیا از جمله لوبیا سبز، لوبیا سفید، لوبیا چشم بلبلی و چیتی کرده اند .

در این مدت علاوه بر کاشت این محصولات برداشت محصول کرفس، نخودفرنگی و سیر، زردآلو و گیلاس نیز انجام شده است .

کشاورزان شهرستان طارم سال گذشته کرفس، سیر، نخود فرنگی، گیلاس، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز، طالبی، انجیر، گردو، باقلا، خرمالو، برنج، زیتون کنسروی و روغنی از مزارع و باغات خود برداشت کرده اند .

باغداران طارمی با تولید 45 درصد از زیتون کشور نقش تاثیر گذاری در اقتصاد دارند .

این شهرستان با بیش از 54 هزار نفر جمعیت در منطقه شمالی استان زنجان در همسایگی استان گیلان، قزوین و اردبیل واقع شده و با برخورداری از آب و هوای نیمه گرمسیر دارای شرایط اقلیمی متفاوت از سایر نقاط این استان است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار